۱۵ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت تا پایان دولت اجرایی می‌شود


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری ۱۵ پروژه اقتصاد مقاومتی در مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت خبر داد و گفت: توجه به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری این وزارخانه قرار دارد.
به گزارش اقتصاد سرآمد،  سعید زرندی عصر امروز در حاشیه سفر به شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این 15 پروژه اقتصاد مقاومتی تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهند شد.
وی از سیاست صادرات‌گرا برای واحدهای تولیدی به عنوان راهبرد اصلی وزارتخانه متبوع خود نام برد و اضافه کرد: باید به دنبال توسعه بازارهای هدف برای صادرات تولیدات داخلی باشیم.
زرندی بر لزوم توجه به اقتصاد تقاضامحور تاکید کرد و گفت: باید به دنبال تولیداتی باشیم که تقاضا برای آنها در بازارهای منطقه‌ای وجود داشته باشد.
معاون وزیر صمت با اشاره به فشارهای خارجی برای محدود کردن بازار برای تولیدات داخلی کشورمان تصریح کرد: تنوع در تولید و تنوع در بازارهای هدف صادراتی باید مورد توجه جدی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان افزود: یکی از اهداف تحریم‌ها فشار به تولیدگران داخلی است؛ لذا باید حمایت از این بخش در اولویت قرار گیرد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های داخلی باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد خاطرنشان کرد: این وزارتخانه حمایت از صنایع تولیدی داخلی را هدفگذاری کرده و تلاش می‌کند با حمایت از آنها به بهبود تولید و حفظ اشتغال کمک کند.
وی با بیان اینکه باید در زمینه نوآوری سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد ادامه داد: نوآوری در تولید به ویژه در این شرایط اقتصادی و تولیدی می‌تواند به تولید و صنعت کشور کمک شایانی کند.
وی با بیان اینکه باید روند تغییرات جهانی را رصد کنیم اضافه کرد: دنیا امروز دنیای در حال تغییری است لذا تولیدکنندگان ما نیز باید خود را متناسب با این تغییرات به‌روز کنند.
 ۱۵ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت تا پایان دولت اجرایی می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه