عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی

خسارات وارد شده به دامدار و کشاورز خوزستانی باید جبران شود

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور بحران مدیریت داریم، تاکید کرد که باید خشارت و غرامت کشاورز و دامدار خوزستانی جبران شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز درباره وضعیت آب خوزستان اظهار داشت: ما اکنون در کشور بحران مدیریت داریم و نه بحران آب؛ ما یک مدیریت بحران و یک بحران مدیریت داریم که در حال حاضر بحران مدیریت داریم؛ بحران در این دولت تشدید بیشتری داشت اما در دولت‌های پیش نیز وجود داشته است. ما اکنون چندین هزار روستا در کشور داریم که آب ندارند، علاوه بر خوزستان، در سیستان و بلوچستان و چهار محال بختیاری نیز همین مشکلات را داریم و گله‌مندیم، چهارمحال ۱۲ درصد منابع آبی را دارد اما نزدیک به ۸۰ روستای آن آب ندارد. 
وی با بیان اینکه مردم این تعارضات را قبول نمی‌کنند و می‌گویند چطور برای برخی از شهرها و بعضی از پروژه‌های غیرکارشناسی هزاران میلیارد تومان هزینه می‌کنید اما پروژه‌های آب شرب که حیات مردم است ۲۰ سال مانده‌اند، تصریح کرد: این یعنی تکلیف این دولت و دولت‌های قبل با خودشان مشخص نیست و اولویت مردم، اولویت آن‌ها نبوده و نیست. داشتن آب یعنی حیات و اقتصاد مولد، در روستاها وجود دارد؛ وقتی به آن‌ها توجه نمی‌کنیم و می‌گوییم بیایید حاشیه‌نشین شهرها شوید نتیجه این می‌شود که اکنون بیست میلیون حاشیه‌نشین شهری داریم. 
عضو هئیت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: باید جلوی پروژه‌های غیرکارشناسی که آب را از این سوی کشور به آن سو می‌برند، گرفته شود. دریاچه ارومیه را تبدیل به نمک‌زار می‌کنیم و بعد پول چند هزار میلیاردی برای ستاد احیای دریاچه ارومیه اختصاص می‌دهیم که هیچ‌وقت هم مثل اولش نمی‌شود. آب را از یک حوزه به حوزه دیگر می‌بریم و فولاد را در کویر کشور می‌زنیم و بعد می‌گوییم حالا برای آن آب ببریم؛ اینها تعارض منافع است و ناشی از نبود برنامه‌ریزی است. نمی‌خواهم بگویم آب از کجا به کجا برود؛ نظرات کارشناسان را ببینیم. مگر اولین کشور دنیا هستیم که چنین شرایطی دارد؟ باید بپذیریم در حوزه خشکی قرار داریم. طرح مقام معظم رهبری در خوزستان و ایلام وجود دارد که حدود یک میلیون نفر شاغل می‌شوند، امنیت پایدار ایجاد می‌کند و همچنین کاهش مصرف آب می‌دهد و زمین‌ها مکانیزه می‌شود و این یعنی اقتصاد مولد. 
وی درباره شرایط فعلی خوزستان تاکید کرد: هم اکنون دارم درباره بارندگی‌های آینده تذکر می‌دهم، مطمئن باشید خوزستان را دوباره آب فاضلاب می‌گیرد؛ اینکه شیوه مدیریت نشد، یک بار باران می‌زند، سیل آن‌ها را می‌برد؛ یک بار باران می‌زند، آب و فاضلاب به خانه‌هایشان می‌رود و بعد در تابستان می‌گوییم آب نیست. این چه تعارضی است؟ این بی‌برنامگی و سومدیریت منابع آب کشور است. 
عضو مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: از آن سو آقای نوبخت وعده‌های سر خرمن می‌دهد و حاتم‌بخشی می‌کند. با افزایش حقوق‌های مختلف موافقیم اما اگر منابعش را دارند بدهند، چرا می‌گویند مجلس قبول نکرد؟ اگر می‌خواستند افزایش حقوق داشته باشند چرا آن را گذاشتند برای ماه آخر و زودتر انجام ندادند؟ اگر منابع دارند چرا اکنون برای مصوبه مجلس می‌گویند پول نیست؟ 
خسارات وارد شده به دامدار و کشاورز خوزستانی باید جبران شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه