تصمیمات شورای عالی کار ملاک افزایش حقوق کارگران است


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان افزایش حقوق کارگران برای سال 98 براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای عالی کار، تعیین می‌شود.
 به گزارش اقتصاد سرآمد، «محمد شریعتمداری» اظهار داشت: کاهش فاصله حداقل هزینه‌های معیشت با دستمزد کارگران از معیارهایی است که در جلسات شورای عالی کار به آن توجه می‌شود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در جلسات اولیه برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد سال 98 کارگران، میزان هزینه معیشت خانوار مورد بررسی قرار گرفته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان را در بودجه سال 98 به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است و برای تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران نیز پس از بررسی‌های به عمل آمده در شورای عالی کار به تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (یکشنبه 14 بهمن ماه امسال) در مراسم افتتاح مرکز اورژانس بیمارستان غرضی اصفهان درباره وضعیت معیشت کارگران و میزان افزایش حقوق و دستمزد آنها اظهار داشت: امسال کارگران به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها با مشکلات زیادی مواجه بودند و چون نمی‌توانستیم در میانه سال، دستمزدها را بالا ببریم سختی‌های زیادی را متحمل شدند، در این راستا با جامعه‌ کارفرمایی مذاکرات زیادی داشتیم که حتی‌المقدور به کارگران خدمات بیشتری ارائه کنند.
شریعتمداری گفت: شورای عالی کار هم برای سال آتی در یک تفاهم سه‌جانبه که در آن کارگر، کارفرما و دولت نمایندگانشان سهیم هستند در مورد دستمزد سال آتی تصمیم‌گیری نهایی خواهد کرد.
 تصمیمات شورای عالی کار ملاک افزایش حقوق کارگران است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه