معاون وزیر راه و شهرسازی:

رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توسعه هوشمندانه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بندر چابهار، این بندر درحال حاضر بالاترین حجم تخلیه و بارگیری را در مقایسه با سایر بنادر کشور دارد و با رشد ۵۱ درصدی بالا ترین عملیات را داشته است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی توسعه چابهار، افزود: همایش بین المللی توسعه چابهار با هدف « معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندری « و « معرفی پتانسیل‌ها و فعالیت‌های پسکرانه‌ای و ارزش افزوده « در ۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه واگذاری بندر چابهار به شرکت هندی، تصریح کرد: تنها اپراتوری ترمینال بندر شهید بهشتی برای عملیات اجرایی به شرکت هندی واگذار شده است . 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واقعیت های چابهار در این همایش ارائه می شود، اظهار کرد: هم اکنون و با افتتاح فاز اول توسعه در بندر شهید بهشتی، خطوط لایتری در این بندر فعال شده که دستاورد بسیار خوبی محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به افزایش جذب کشتی و کالا به بنادر چابهار طی یک سال گذشته، آن را « برگ برنده‌ای» برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان اش تاکید کرد: بندر چابهار همچنین از حیث حجم سرمایه گذاری و اعتماد بخش خصوصی سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز روند بسیار خوبی دارد.
وی گفت: با توسعه هوشمندانه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بندر چابهار، این بندر درحال حاضر بالاترین حجم تخلیه و بارگیری را در مقایسه با سایر بنادر کشور دارد و با رشد ۵۱ درصدی بالا ترین عملیات را داشته است.
احمد علی موهبتی ؛ استاندار سیستان و بلوچستان نیز در نشست هماهنگی برگزاری همایش بین المللی توسعه چابهار، تاکید کرد: این همایش باید فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کل استان سیستان و بلوچستان باشد.
وی با تاکید بر اینکه « اراده دولت و سازمان بنادر و دریانوردی بر توسعه بنادر چابهار و پسکرانه های بندری آن است « افزود: ترتیبی باید اتخاذ شود تا در این همایش، بازاریابی و جذب سرمایه گذار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی به درستی هدایت شود.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسولان سیاسی و اقتصادی کشور بر این باور و عقیده هستند که بندر گوادر پاکستان مکمل بندر چابهار است.
  رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه