آفت دستورالعمل های ناگهانی بر صاحبان صنایع

تصمیما ت آنی بلای جان صنایع

یک کارشناس بازار فولاد با اشاره به آفت دستورالعمل های ناگهانی بر صاحبان صنایع، گفت: دولت باید از تصمیمات خلق الساعه بپرهیزد و با عملکرد شفاف، توسعه زیرساخت ها را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، بهراد منتظری با اشاره به مسئله 10 میلیون تن صادرات فولاد و سرانه مصرف جهانی کمتر از 50 درصد در ایران، فاکتورهایی مانند مشکلات ارزآوری و نحوه عمل به پروژه‌های وعده داده شده توسط دولت، می‌توانند بر روند کسب‌وکارهای داخلی صنعت فولاد تاثیر بگذارند، گفت: اگر دولت بتواند مشکل ارز را حل کند، صادرات کم و مصرف داخلی بیشتر می شود، این مسئله برای کسب‌وکارهای داخلی فولاد تاثیر مثبتی دارد. سازمان‌های برنامه و بودجه، صمت، بانک مرکزی و حتی سیاست خارجه در تحقق این امر، موثر هستند.
وی همچنین در مقابل این سوال که در سال پیش‌رو آیا قیمت فولاد و محصولات آن افزایش می‌یابد یا خیر، افزود: این موضوع تحت تأثیر سه پارامتر از جمله صادرات، نرخ ارز و تولید داخل است. با توجه به این که مشکل تولید داخلی وجود ندارد و با فرض صادرات ثابت، اگر نرخ ارز تغییری نکند، انتظاری برای افزایش قیمت
 فولاد نیست.
وی با اشاره به آفت دستورالعمل های ناگهانی بر صاحبان صنایع، گفت: دولت باید از تصمیمات خلق الساعه بپرهیزد و با عملکرد شفاف، توسعه زیرساخت ها را در دستور کار خود قرار دهد، مردم نیز باید صبور باشند و بدانند به ثمر نشستن فعالیت های عمرانی و توسعه ای نیاز به زمان دارد. البته از دولت جدید درخواست داریم پوپولیستی رفتار نکنند، چرا که این گونه عملکردها با ایجاد موانع بر سر راه توسعه، پیشبرد فعالیت های زیرساختی را به تعویق می اندازد و به اقتصاد و تولید آسیب می‌زند.
این کارشناس بازار فولاد، گفت: در حال حاضر بیلت و شمش فولادی ایران به جنوب شرق آسیا صادر می شود، افزایش صادرات ارتباط مستقیم با حل مسئله برجام و اصلاح قوانین صادراتی دارد.
وی در ارتباط با این پرسش که آیا افزایش قیمت جهانی فولاد بر قیمت این محصول در داخل کشور تاثیر گذار است،  افزود:  علاوه بر قیمت جهانی فولاد، قیمت ارز، تصمیمات دولت، وضع قوانین جدید نیز بر تعیین قیمت داخلی این محصول
 تاثیر گذار است.
تصمیما ت آنی بلای جان صنایع
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه