سخنگوی صنعت برق؛

خاموشی‌ها به یک نوبت کاهش یافت

سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش می‌شود با اقدامات صورت گرفته حداکثر یک نوبت خاموشی در بخش خانگی اعمال شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، «مصطفی رجبی مشهدی» روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: براساس تصمیماتی که از روز گذشته اتخاذ شد، مقرر شد صنایع انرژی‌بر به خصوص فولاد و سیمان و نیز سایر صنایع، تعمیرات دوره‌ای و تعطیلات خود را به این ایام که با محدودیت جدی در تامین برق روبرو هستیم، منتقل کنند.
وی ادامه داد: با تمهیداتی که اتخاذ شده، از میزان خاموشی‌ها کاسته خواهد شد و تلاش بر این است با تداوم اقدامات حداکثر یک نوبت خاموشی در بخش خانگی اعمال شود.سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مردم هم به خصوص در زمان اوج مصرف یعنی ساعات ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۲ مصرف خود را به حداقل برسانند، می‌توان امید داشت خاموشی‌ها کمتر یا برطرف شود.رجبی مشهدی افزود: در روزهای آینده با تداوم دمای بالای هوا نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی به خصوص در مناطق گرم بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس همکاری بیشتر مردم می‌تواند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم.سخنگوی صنعت برق گفت: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه، ۲۰ درصد صرفه جویی به همراه دارد.
رجبی مشهدی با بیان اینکه برق مصرفی کل کولرها ۵ هزار مگاوات است، اظهار داشت: اگر در کولرهای آبی از دور کُند استفاده شود و نیز سایه‌بان روی کولر قرار گیرد، تا ۲ هزار مگاوات صرفه‌جویی خواهد شد.
وی ادامه داد: استفاده نکردن از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج بار و نیز خاموش کردن حتی یک لامپ صرفه جویی حدود هزار مگاوات به همراه دارد.
سخنگوی صنعت برق درباره اجرای جداول خاموشی هم گفت: اگر حادثه خاصی پیش نیاید همان جداول برنامه ریزی شده خاموشی‌ها اعمال خواهد شد.
رجبی مشهدی افزود: امید است با اقدامات صورت گرفته و همراهی مردم طی یک تا دو روز آینده وضعیت بهتر شده و تداوم یابد.
 خاموشی‌ها به یک نوبت کاهش یافت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه