خسارات سیل در سیستان و بلوچستان؛

از اسکان اضطراری 76 آسیب دیده سیلاب تا قطع راه ارتباطی ۴۰ روستا

به دنبال شدت بارندگی و طوفان در هفته گذشته به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان از جمله بخش کشاورزی خسارت وارد شده و ۷۶ آسیب دیده سیلاب توسط نیروهای هلال احمر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.
به گزارش اقتصاد سرآمد از فارس، فعالیت مونسون هند در چند روز اخیر شدت گرفت و از قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان ۴۹ میلیمتر باران گزارش شد.
 علاوه‌بر قصرقند از ایستگاه‌های «هلنچکان» قصرقند ۴۰، «چانف» نیکشهر ۳۳، «ساربوک» قصرقند ۲۷ و چاهان نیکشهر ۲۶.۵ میلیمتر بارش گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان میگوید: سامانه مونسون هند در ۲ هفته اخیر بیش‌از ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفت و در حدود ۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی فعالیت کرده است.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از قرارگیری در فضای باز به شدت اجتناب و از هر گونه صعود به ارتفاعات، حتی ارتفاعات کوتاه به سبب خطر برخورد صاعقه خودداری شود.
انسداد محورهای مواصلاتی بر اثر طغیان رودخانه های محلی در سیستان و بلوچستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی حدود ۴۰ روستای جنوب این استان براثر بارندگی‌ شدید و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی بسته است.
علیرضا شهرکی با بیان اینکه در کنار بارندگی تندباد هم در این استان داشتیم که باعث قطع ارتباطات بویژه در خطوط برق و خسارت در بخش کشاورزی جنوب این استان شد؛ افزود: همچنان تمام نیروها و دستگاه‌های دولتی آماده‌باش خود را حفظ کرده و حفاظت از جان انسان‌ها در اولویت و سپس تلاش در جهت کاهش خسارت‌ها است.
وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی امروز قدرت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان ضعیف خواهد شد و تا امشب یا فردا اثری از آن نخواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان می‌گوید: نیروهای این جمعیت با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان در حال آماده باش در آمدند.
علیرضا میربهاءالدین ادامه داد: جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از بروز مشکل برای هم استانی‌های گرامی ساکن در چادرهای امدادی،۱۸ تخته موکت، ۴۰  تخته پتو و ۳۰ کیلوگرم نایلون در بین آنان توزیع شد.
۹ روستای جنوب سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹ روستا در شهرستان‌های سرباز، چابهار، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر و فنوج درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که توسط ۴۱ نجاتگر در قالب ۱۰  تیم عملیاتی و بکارگیری ۶ خودرو امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب، جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش در آماده باش است و آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان احتمالی را  در هر زمان و مکان دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶ آسیب دیده سیلاب چند روز اخیر در جنوب استان توسط نیروهای هلال احمر در چادر آسکان اضطراری داده شدند.
 از اسکان اضطراری  76 آسیب دیده سیلاب  تا قطع راه ارتباطی ۴۰ روستا
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه