هفته دفاع مقدس و رژه دریایی بسیجیان در آب‌های خلیج فارس

خلیج‌فارس جای غریبه‌ها نیست

گروه دریا - به مناسبت هفته دفاع مقدس ۶۵۰ فروند شناور از ناوگروه‌های بسیج دریایی هرمزگان، اقتدار ایران اسلامی را در آب‌های نیلگون خلیج فارس به نمایش گذاشتند که از این شمار ۱۴۵ فروند لنج و بقیه قایق و شناور‌های سبک تشکیل دادند.
به گزارش اقتصادسرآمد، سردارعلیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم گفت: شناور‌های مردمی بصورت بسیج دریایی در هشت سال دفاع مقدس، نقش بسیار موثری در جابجایی مردم و مهمات برای رزمندگان اسلام ایفا کردند.فرمانده نیروی دریایی سپاه به حصر آبادان در دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: شناور‌های بسیج دریایی در آن زمان در حوزه جابجایی و رساندن مهمات به رزمندگان، جانفشانی کردند.
سردار تنگسیری افزود: این شناور‌ها در عملیات‌های بدر، خیبر و والفجر هشت نیز نقش بسیار پررنگی داشتند.
وی به حضور ۵۸۸ ناوگروه بسیج دریایی در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۱۵ هزار شناور در قالب بسیج دریایی ساماندهی، و ۳۹ هزار و ۵۰۰ بسیجی نیز به سازمان بسیج مستضعفان دریا افزوده شده اند.فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این بسیج دریایی با کمک نیرو‌های مسلح و وجود مردم عزیز، در سواحل جنوب و شمال کشور ایجاد و ساماندهی شده است.سردار تنگسیری افزود: برداران اهل سنت نیز مردانه در این بسیج دریایی شرکت کردند و اکنون این نیروی بزرگ دریایی موجب نگرانی دشمن شده است.
وی گفت: امروز به احترام خون شهدا و آغاز هفته دفاع مقدس، این رژه دریایی در منطقه یکم و پنجم نیروی دریایی سپاه در هرمزگان، منطقه دوم و چهارم در بوشهر، منطقه سوم در خوزستان و دو پایگاه مستقل جاسک و چابهار، و روز جمعه نیز در شمال کشور برگزار می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در پاسخ به سئوال دشمن که بسیج دریایی چیست می‌گویم، بسیج دریایی نیروی مقتدری است که پوزه دشمن را در هشت سال دفاع مقدس به زمین زد.
سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه هم در این مراسم گفت: یکی از برکات هشت سال دفاع مقدس، حضور با برکت و پرصلابت مردم بود.
افزود: اکنون شاهد الگویی از حضور مردم در همه عرصه‌ها، حتی امنیت دریایی هستیم.
وی گفت: امروز بیش از هزار فروند شناور‌های بسیج دریایی بطور همزمان، در طول سواحل، از اروند تا چابهار و پسابندر در مراسم رژه دریایی شرکت کردند.فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: در هرمزگان نیز ۶۵۰ فروند انواع شناور‌های مردمی به عشق میهن در رژه دریایی حضور یافتند تا به جهانیان نشان دهند، پای نظام ایستاده اند.سردار غلامشاهی افزود: یکی از عوامل اصلی پیروزی ما در ۸ سال دفاع مقدس، حضور مردم در کنار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بود.
خلیج‌فارس جای غریبه‌ها نیست
فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: دشمن به خیال خام خود تصور می کرد در آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، همچون زمان قاجار و پهلوی که بخش های عظیمی از کشور ایران را جدا کردند، در جنگ تحمیلی نیز می‌تواند قسمت هایی از کشور را به تاراج ببرد، اما دشمن در محاسبه خود دچار اشتباه شد و ناکام ماند و با پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس شگفت زده و متحیر شد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: جوانان، زنان و مردان ایرانی در شهرها و روستاها به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با تمام وجودشان در میدان جنگ و جبهه حضور یافتند و همچنین پشت جبهه ها را خالی نکردند و در سنگرهای مختلف نظام، هوشیارانه و هوشمندانه مقاومت و ایستادگی کردند و تاریخی پر افتخار برای هزاران هزار سال آینده ایران اسلامی رقم زدند.
همتی تصریح کرد: آیندگان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس و مطالعه تاریخ ایران در می یابند که مردم به رهبری امام راحل عظیم الشأن در این مقطع، با جان و دل از هستی و کیان و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.
وی گفت: امروز چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را با رهبری مقام معظم رهبری که یک امام خمینی دیگر است را گرامی می داریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اقتدار و شجاعت، این کشتی را در اقیانوش پرتلاطم به پیش می برند و به سرمنزل مقصود می رسانند و با اقتدار، اتحاد، وحدت و همدلی مردم ایران اسلامی و نیروهای مسلح، آینده ای روشن و درخشان خواهیم داشت.استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه خلیج فارس جای غریبه ها نیست، افزود: همانطور که همه شاهدیم در افغانستان، گورشان را گم کردند، اینان باید از تمام نقاط اسلامی دنیا رخت برببندند و به لانه های خود برگردند و با توجه به حضور نیروهای مقتدر مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی، در منطقه خلیج فارس، جایی برای غریبه ها نیست و اجازه هیچ تعدی را به دشمن نخواهیم داد و هر کس بخواهد حرکت اشتباهی کند، حتماً با مشت محکم و اقدام تاریخی مواجه و در تاریخ ثبت
 خواهد شد.
خلیج‌فارس جای غریبه‌ها نیست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه