printlogo


موضوعات غیر فیزیکی عامل محدودیت در نوآوری بازار بیمه


موضوعات غیر فیزیکی عامل محدودیت در نوآوری بازار بیمهاخبار پولی مالی- عدم توجه شرکتهای بیمه به بحث برندینگ محصولات خود میتواند ذهنیت مشتریان را منحرف کند.حمیدرضا حاجی اشرفی، کارشناس ریسک و بیمه به همراه جمعی از فعالان شبکه توزیع بیمه در کشور به بررسی مسائل و مشکلات صنعت بیمه و همچنین ارائه راهکارهایی برای پشت سر گذاشتن این مشکلات پرداخت.وی موضوع  جلسه را نوع آوری در محصول و روشهای کار در صنعت بیمه دانست و افزود درسالهای اخیر جز تجربه شکست خورده بیمه های اعتباری هیچ نوآوری شاخص دیگری در صنعت بیمه نبوده و طی بیش از 80 سال سابقه بیمه در کشور صرفا ریسکهای موارد فیزیکال تحت پوشش بوده اند.مثلا بیمه آتش سوزی با پوششهای اصلی و تبعی فعلی ، فنی و کارشناسی نیست و صرفا با نوآوری میتوان بعنوان بسته ای جدید به بیمه گذار امنیت را هدیه داد.در ادامه جهانشاه محرابیان،مدرس و کارشناس بیمه ضمن تایید صحبت های حاجی اشرفی اضافه کرد: عدم توجه شرکتهای بیمه به بحث برندینگ محصولات خود میتواند ذهنیت مشتریان را منحرف کند چرا که طرح حامی در بیمه ایران در رشته آتش سوزی مطرح شده و در بیمه آسیا در رشته عمروسرمایه گذاری و این تداخل نمیتواند طرحهای نو آورانه را در جامعه بخوبی معرفی کند و در ذهن مخاطب بماند .متاسفانه نوآوری در محصولات بیمه ای محدود شده به یک پکیج بیمه ای دو هفته ای برای ایام نوروز با حق بیمه اندک و پوششهای ناچیز!همچنین براتلو، یکی از نمایندگان بیمه ایران؛ عدم وجود اتاق فکر برای طراحی محصولات جدید و عدم امکان پوشش بیمه ای برای موضوعات غیر فیزیکی را عامل محدودیت در نوآوری بازار بیمه دانست.