printlogo


بازخوانی یک برند «درسا»نامی برای ایران


به گزارش اقتصاد سرآمد - این شرکت در سال 1383 گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 از شرکت اتریشی OQS را دریافت کرده است و در همان سال به عضویت در شبکه جهانی کیفیت در آمده است. 
این برند در سال 1392لوح تندیس برترین رهبران و ارزش آفرینان کسب و کار در ایران را کسب کرده است و در همان سال تندیس رضایت مشتری در کنفرانس ملی توسعه صنعتی ایرانی را دریافت کرده است. در سال 1394 نیز این شرکت، برگزیده ی برند برتر کیف و کفش لوکس در کنفرانس سالانه ی برند های برتر در مراکز فروش مطرح شده است.  
درسا توسط شاهین فاطمی و امیر کاظم نورمحمدی تاسیس شد که هم اکنون در حال تشکیل خط جدیدی با نام» شاهین_امیر» هستند این خط شامل محصولاتی بسیار خاص، فوق لوکس و هنری خواهد بود. 
هدف این شرکت به تصویر کشاندن لوکس بودن از طریق تولید حرفه ای محصولات چرمی برای مشتریان است. 
درسا با فروش اکسسوری نیاز پوششی روزانه ی مشتریان خود را برطرف می کند و با تولید مبلمان و لوازم جانبی خانه، نیاز به طراحی داخلی منازل، هتل ها و آپارتمان ها را برای معماران و مصرف کنندگان برآورده می سازد. خدمات پس از فروش شامل ترمیم، نظافت، واکس، تعویض و ... به مصرف کننده از جمله ارزش هایی است که درسا برای مشتریانش قائل است. 
مشتری های درسا بخش کوچکی از بازار هستند که به دنبال کالای لوکس چرمی و با طراحی منحصر به فرد هستتند. آن ها افرادی با درآمد بالا، تحصیلکرده و یا صاحب تجارت و عموما اصیل هستند و به اصالت اهمیت می دهند. 
کیفیت برای درسا اهمیت ویژه ای دارد. مشتریان درسا از هر سلیقه ای هستند؛ نیمی از مشتریان درسا سنتی، مذهبی و نیمی کوشا و مدرن اند. سن مشتریان این برند 20 سال به بالا، جوان و میان سال امروزی جامعه است. 
هدف درسا فروش بیش تر محصولات به مشتریانی است که جذب برند شده اند. فروش بیش تر به مشتریان موجود به وسیله ی گسترش معماری محصولات و افزایش تنوع آن عملی می شود همچنین جذب مشتریان بیش تر از طریق فروشگاه ها، ایجاد بوتیک های لوکس، تبلیغات، تمرکز روی مدیریت ارتباط با مشتری CRM و حمایت از حوزه های فرهنگی، سینمایی، تئاتر، مراکز علمی، ورزشی و خیریه صورت می گیرد.
شاهین فاطمی، بنیان گذار درسا: ما می خواستیم فقط بسازیم، بسازیم و بسازیم
شاهين فاطمي، بنيان گذاربرند درسا، می‌گوید: «استراتژي درسا در دهه اول آفرينش، ساختن و ساختن و ساختن بود به نحوي كه منجربه ايجاد يك كارخانه ٣ هزار متري شد اما استراتژي توليد كافي نبود و پس از پشت سر گذاشتن دهه اول و دوران ركود كارخانه ، در دهه دوم درسا سه استراتژي را اتتخاب كرد كه در همين دهه و درسال ١٣٨٠ «برندينگ درسا» تاسيس شد و با اينكه در آن زمان برندهاي ايراني محبوب نبودند ولي «ايران و ايران و ايران» بخشي از ارزش هاي ما در درسا شد.» 
او در ادامه به دومين استراتژي  موفقیت آمیز درسا نیز اشاره می‌کند: « با استفاده از مديران سيستمي موفق و با پياده كردن مثلث ديتا، اطلاعات ، ام آي اس و دي اس اس مدلي به نام كسب و كار خرد در سازمان پياده كرديم كه به عنوان دومين استراتژي درسا بود.» 
او  درخصوص سومين استراتژي درسا، اظهار كرد: «مدل HR كه ساختن نيروهاي وفادار براي مجموعه از ويژگي هاي آن است ، در درسا پياده سازي و از نيروهاي جديد و تحت آموزش درسا استفاده كرديم و در همين زمان بود كه درسا بزرگ تربن تلاطم هاي اقتصادي خود را تجربه كرد ولي به هرحال به سومين دهه ازعمر خود رسيد.»