باید و نبایدهای اقتصادی سریال سازی
اقتصاد، تورم، گرانی، اجاره بها، صف مرغ و برنج و... مسائلی که طی چهار سال گذشته جزئی از ادبیات و پایه زندگی مردم ایران شده است. تحریم و سو مدیریت دلایل اصلی این آشوفتگی اقتصادی است که بدترین سالهای قرن را برای تاریخ یک ملت رقم زده است. باید و نباید های اقتصادی سریال سازی طنز در شبکه خانگی که چند سالی است باب و بازار گرمی می کنپ هیچ ارتباطی با شرایط موجود اقتصادی مردم و روحیات آن ها در شرایط فوق ندارد. در این هیاهو که پاندومی کرونا نیز به آن اضافه شده است هنرمندان دست به ابتکاری برای تسکین درد اقتصادی و روحی مردم زده اند. پروژه هایی که برای مخاطب بحران زده ساخته شده است اما هیچ ارتباطی با مخاطب و حال و روز آن ندارد. پر هزینه و بریز بپاش اقتصادی و تجهیزاتی و راه انداختن شوی لباس و ماشین و حیوانات با نام سرگرمی مخاطب از فعالیت های هنرمندان در دوران بحرانی مردم ایران بوده است. در این یاداشت کوتاه گریزی به سریال پرهزینه مهران مدیری «دراکولا» خواهیم داشت که با شرایط بحرانی اقتصادی و روحی مردم ایران هیچ ارتباطی ندارد. دراکولا عنوان فصل دوم مجموعهٔ نمایش خانگی هیولا است که پخش آن از ۳ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد. مدت زمان قسمتهای این فصل، در حدود ۵۵ دقیقه هستند. همانند فصل اول، نویسندهٔ این فصل امیر برادران و طراح و سرپرست فیلمنامه پیمان قاسمخانی است. فیلمبرداری از بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و هنوز ادامه دارد. خلاصه داستان این سریال را میتوان به این لحن روایت کرد که ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده برای او جشن تولد گرفته و همهٔ آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم مؤسسهٔ خیریهٔ جدیدی برای کودکان کار راهاندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآوردهاست. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانوادهٔ جدید کامروا آشنا میشویم.
صفحه 2