printlogo


خسارات سیل در سیستان و بلوچستان؛
از اسکان اضطراری 76 آسیب دیده سیلاب تا قطع راه ارتباطی ۴۰ روستا

به دنبال شدت بارندگی و طوفان در هفته گذشته به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان از جمله بخش کشاورزی خسارت وارد شده و ۷۶ آسیب دیده سیلاب توسط نیروهای هلال احمر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.
به گزارش اقتصاد سرآمد از فارس، فعالیت مونسون هند در چند روز اخیر شدت گرفت و از قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان ۴۹ میلیمتر باران گزارش شد.
 علاوه‌بر قصرقند از ایستگاه‌های «هلنچکان» قصرقند ۴۰، «چانف» نیکشهر ۳۳، «ساربوک» قصرقند ۲۷ و چاهان نیکشهر ۲۶.۵ میلیمتر بارش گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان میگوید: سامانه مونسون هند در ۲ هفته اخیر بیش‌از ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفت و در حدود ۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی فعالیت کرده است.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از قرارگیری در فضای باز به شدت اجتناب و از هر گونه صعود به ارتفاعات، حتی ارتفاعات کوتاه به سبب خطر برخورد صاعقه خودداری شود.
انسداد محورهای مواصلاتی بر اثر طغیان رودخانه های محلی در سیستان و بلوچستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی حدود ۴۰ روستای جنوب این استان براثر بارندگی‌ شدید و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی بسته است.
علیرضا شهرکی با بیان اینکه در کنار بارندگی تندباد هم در این استان داشتیم که باعث قطع ارتباطات بویژه در خطوط برق و خسارت در بخش کشاورزی جنوب این استان شد؛ افزود: همچنان تمام نیروها و دستگاه‌های دولتی آماده‌باش خود را حفظ کرده و حفاظت از جان انسان‌ها در اولویت و سپس تلاش در جهت کاهش خسارت‌ها است.
وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی امروز قدرت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان ضعیف خواهد شد و تا امشب یا فردا اثری از آن نخواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان می‌گوید: نیروهای این جمعیت با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان در حال آماده باش در آمدند.
علیرضا میربهاءالدین ادامه داد: جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از بروز مشکل برای هم استانی‌های گرامی ساکن در چادرهای امدادی،۱۸ تخته موکت، ۴۰  تخته پتو و ۳۰ کیلوگرم نایلون در بین آنان توزیع شد.
۹ روستای جنوب سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹ روستا در شهرستان‌های سرباز، چابهار، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر و فنوج درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که توسط ۴۱ نجاتگر در قالب ۱۰  تیم عملیاتی و بکارگیری ۶ خودرو امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب، جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش در آماده باش است و آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان احتمالی را  در هر زمان و مکان دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶ آسیب دیده سیلاب چند روز اخیر در جنوب استان توسط نیروهای هلال احمر در چادر آسکان اضطراری داده شدند.