printlogo


مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد مطرح کرد:
تجربه یکپارچگی خدمات بانکی با BTM بانک ملی

 بانک ملی ایران با همکاری شرکت داده‌ورزی سداد به‌تازگی محصولی به نام «BTM» را رونمایی کرده که می توان هدف اصلی آن را ارائه خدمات بانکی هوشمند و یکپارچه به مشتریان از طریق کانال‌های مختلف موجود دانست به شکلی که تجربه مشتریان بانکی از دریافت سرویس از کانال‌های مختلف بانکی از جمله خودپرداز، موبایل و اینترنت به یک تجربه واحد و خوشایند تبدیل شود.
 به گزارش اقتصاد سرآمد،به نقل از راه پرداخت، حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد معتقد است با توسعه و فراگیر شدن این راهکار در یک سال آینده در تمام پایانه‌های بانکی بانک ملی ایران، مشتریان تعریف جدیدی از دریافت سرویس‌های بانکی خواهند داشت و دیگر بانک‌ها برای حفظ مشتریان فعلی خودشان، راهی جز قدم گذاشتن در این مسیری که بانک ملی ایران آغاز کرده، نخواهند داشت.
آیا دوران بانک‌های بزرگ تمام شده است؟
با مطرح شدن فین‌تک‌ها در پاسخ به رفع سریع و بهتر نیازهای پولی و مالی مشتریان، فرضیه‌ای مطرح شد که بانک‌های بزرگ دیگر نمی‌توانند پیشرو و چابک باشند و محصولات نوآورانه و درعین‌حال همسو با خواسته‌ها و نیازهای مشتریانشان ارائه دهند و عملاً راهی جز همراهی با فین‌تک‌ها ندارند.
بانک ملی ایران هم در این مسیر با حمایت و همراهی با استارت‌آپ‌هایی و نگاه توسعه نوآوری ها کارهای متفاوتی را شروع کرد. درعین‌حال، این بانک با کمک شرکت داده‌ورزی سداد، در تجربه قبلی‌ خود در سامانه بام نشان داد این فرضیه که دیگر بانک‌های بزرگ نمی‌توانند نوآور باشند، نقض می شود. بر همین اساس نیازی نیست به عنوان نویسنده بگویم که بام بانک ملی ایران از چه سطحی از پذیرش و رضایت نسبت به سرویس‌های مشابه در دیگر بانک‌ها برخوردار است و فقط کافی است چرخی در عامه مردم بزنید و سؤال کنید.
حالا بانک ملی ایران و شرکت داده‌ورزی سداد با یک ادعای تازه و بزرگ‌تر بازگشته‌اند تا یک بار دیگر خودشان را ثابت کنند و برچسب «اتفاقی بودن موفقیت چشمگیر بام» را از پیش روی خودشان بردارند. به‌اندازه کافی بهانه برای حرف زدن در خصوص این محصول وجود داشت تا به سراغ حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد برویم و با او درباره این موضوع صحبت کنیم.
انجام کارهای غیرممکن
مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد با اشاره به اینکه بیش از دو سال از آغاز این پروژه در این مجموعه گذشته است، گفت: «تقریباً به هرکدام از متخصصان صنعت می‌گفتیم به دنبال پیاده‌سازی چنین چیزی هستیم، با لبخندی گوشه لبشان مستقیم یا غیرمستقیم این پیام را به ما منتقل می‌کردند که «واقعاً اگر فکر می‌کردید چنین چیزی شدنی بود، قبلی‌ها به فکرشان نمی‌رسید؟»
ولی ما کار را شروع کردیم و در این مسیر دو بار به شکل سنگین شکست خوردیم و اصطلاحاً به بن‌بست رسیدیم و آن لبخندبه‌لب‌ها بیشتر به ما تحمیل می‌کردند که شدنی نیست و نکته بدتر اینکه این تجربه تقریباً در دنیا هم نمونه‌ای ندارد و ایجاد این اعتماد به نفس در تیم که ما قرار است کاری را انجام دهیم که حتی در دنیا هم نمونه ندارد، کار خیلی دشوارتری بود و با وجود بن‌بست‌های قبلی در این پروژه، بالاخره توانستیم آن را انجام دهیم.»
توجه به مفاهیم روز دنیا در ارائه BTM
به گفته مختاریان، BTM یک پلتفرم یا محصول نرم‌افزاری مبتنی بر بام است که روی انواع کانال‌های بانکی ازجمله کیوسک، خودپرداز، اینترنت بانک، همراه بانک، موبایل‌وب و دیگر بسترها اجرا می‌شود و تجربه یکپارچه‌ای را در تمام این بسترها به مشتریان ارائه می‌کند.
وی گفت: «درواقع ما در مجموعه سداد و بانک ملی ایران به جای به‌به و چه‌چه کردن درباره روندهای روز دنیا، سعی می‌کنیم آنها را به حیطه عمل بکشانیم و برای این کار هم لازم است خودمان به بروزترین ابزارها، تکنولوژی‌ها و دانش مجهز کنیم و بعد با استفاده از آنها راهکارهایی عملیاتی برای نیازهای واقعی روزمان طراحی و ارائه کنیم. BTM هم با همین نگاه و با توجه به پتانسیل‌های مفهوم آمنی‌چنل (Omnichannel) ارائه شده است.