تبلور اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر گردشگری سلامت

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه گردشگری سلامت امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به درآمدزایی بالایی که صنعت گردشگری سلامت دارد، تمرکز بر این صنعت می‌تواند تبلور واقعی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باشد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، دکتر رسول خضری در گفتگو با مدتورپرس افزود: هر گردشگر سلامت، سه برابر یک گردشگر عادی درآمدزایی دارد. با توجه به این درآمدزایی ارزی، اگر بتوانیم برنامه‌ریزی درست و علمی داشته باشیم، می‌توانیم به سود سرشاری از این صنعت برسیم.
وی یادآور شد: درخصوص درآمدهای ارزی حاصل از گردشگری سلامت، فقط حدود یک سوم این درآمدها به نظام سلامت می‌رسد و سایر درآمدهای این صنعت در بخش هتل، حمل و نقل، خدمات و سایر بخش‌ها هزینه می‌شود. بنابراین می‌بینیم که در صورت تمرکز بر این صنعت، مسیر توسعه اقتصاد کشور نیز شتاب خواهد گرفت و اشتغال‌زایی بالایی را از طریق این صنعت شاهد خواهیم بود.
خضری با اشاره به اینکه باید سطح نظارت‌ها در گردشگری سلامت ارتقا پیدا کند، یادآور شد: می‌توان در عین حال که فرآیند اعطای مجوز به بخش خصوصی فعال در گردشگری سلامت را تسهیل بخشید و مسیر حرکت آنها از سوی دولت هموار شود، بر فعالیت ارائه‌دهندگان خدمت در این صنعت هم نظارت بیشتری داشت. این دو موضوع، هیچ تناقضی با یکدیگر ندارند و متولیان گردشگری سلامت باید چنین نظارت و برنامه راهبردی را پیاده کنند.
وی با بیان اینکه در طی چند دهه اخیر، توسعه این صنعت مغفول مانده است، تصریح کرد: بخش خصوصی قانونمند در گردشگری سلامت نباید درگیر بروکراسی‌های پیش افتاده شود و از فعالیت اصلی‌اش غافل بماند. وجود قوانین واحد و متولی واحد در گردشگری سلامت می‌تواند حجم این بروکراسی های زائد را کاهش دهد و افراد بیشتری را برای ورود قانونی به گردشگری سلامت و سرمایه‌گذاری در این صنعت، ترغیب کند.
  تبلور اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر گردشگری سلامت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه