با حضور استاندار اصفهان 3 پروژه در بخش آب  در خمینی شهر به بهره برداری رسید


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  با اشاره به پروژه هایی که در خمینی شهر به بهره برداری رسید اعلام کرد:  امروز مخزن 5 هزار مترمکعبی و شیرخانه مدفون با هدف تامین آب ساکنان شمال خمینی شهر و نیز یک حلقه چاه در محله دستگرد به منظور تامین آب در مواقع بحران به بهره برداری رسید
به گزارش اقتصاد سرآمد، مهندس هاشم امینی افزود: سیستم تله متری شبکه توزیع آب ، مخازن و ایستگاههای پمپاژ با هدف مدیریت فشار و اندازه گیری  سطح آب مخازن  نیز راه اندازی شد .  
وی با بیان اینکه در فصل تابستان با توجه به تراکم بیش از اندازه جمعیت در خمینی شهر تامین آب شرب شهرک منظریه با مشکل مواجه بود عنوان کرد: در فصل تابستان با توجه به محدودیت منابع آبی برخی از مناطق خمینی شهر با مشکل تامین آب مواجه بودند که انتظار می رود با افتتاح مخزن 5 هزار متر مکعبی مشکل آب ساکنان شمال خمینی شهر برطرف شود .
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به اجرای شبکه فاضلاب در شهر درچه پرداخت و خاطرنشان ساخت: طی 20 سال فقط 10 درصد شبکه فاضلاب درچه اجرا شد چراکه  تخصیص منابع مالی دولتی به این پروژه بسیار محدود بوده این در حالیست که طی 3 سال گذشته بیش از 72 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر درچه اجرا شد.
مهندس هاشم امینی تصریح کرد: پیش بینی می شود نهایتا  تا شهریور سال آینده شبکه فاضلاب شهر درچه به بهره برداری برسد
وی اجرای شبکه فاضلاب در شهر کوشک را منوط به استفاده از ماده واحده تبصر 3 دانست و اظهار داشت: مردم و مسئولین شهر کوشک برای برخورداری از خدمات شبکه فاضلاب  باید زمینه های استفاده از ماده واحده تبصره 3 را فراهم کنند .
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه 53 سال از ارائه خدمات شبکه فاضلاب در اصفهان می گذرد اعلام کرد:  اصفهان اولین شهر در کشور بوده که شبکه فاضلاب در آن اجراء گردیده است ، همچنین  استان اصفهان با اجرای 422 کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب بیشترین میزان خطوط اجراء شده در کشور را به خود اختصاص داده است که  13 درصد خطوط شبکه فاضلاب اجراء شده  در کشور را شامل  می شود .
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تامین آب شرب  پایدار مشترکین را یکی از اولویت ها برشمرد و اظهار داشت: از سال 57 تا کنون  جمعیت تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ 4 میلیون و 155 هزار و 462 نفر می باشد در صورتی که از سال 44 تا سال 57 تنها 350 هزاز نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب وفاضلاب قرارداشتند که این امر نشان دهنده افزایش 12 برابری تعداد جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی از بدو انقلاب تا کنون بوده است.
وی چگونگی تامین آب شرب مردم را در استان اصفهان بسیار حائز اهمیت دانست وخاطر نشان ساخت:استان اصفهان ازجمله استانهای مهاجرپذیر می باشد که همه ساله با رشد جمعیت روبرو است براین اساس تامین آب شرب مشترکین در این استان بسیار حائز اهمیت بوده است و دراین زمینه  از بدو تاسیس شرکت تا سال 57 حدود 15 حلقه چاه آب حفر شد ولی از سال 57 تا کنون 207 حلقه چاه آب حفر گردید که افزایش 14 برابری حفر چاه در این دوران را نشان می دهد .
مهندس هاشم امینی به افزایش 10 برابری واگذاری انشعاب آب در دوران 40 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و تصریح کرد: از سال 57 تا کنون  به بیش از یک میلیون و 135 هزار و 827 مشترک انشعاب آب به مشترکین واگذار شده  در صورتیکه از سال 44 تا سال 57 به 114 هزار مشترک انشعاب آب واگذار شده بود.
وی افزود: از سال 44 تا سال 57 فقط هزارو 410 کیلومتر شبکه آب در استان اصفهان اجراء شده بود در حالیکه از سال 57 تا به امروز بیش از 14 هزار و 267 کیلومتر شبکه آب در استان عملیاتی شد که رشد 10 برابری اجرای شبکه آب در استان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد.
 با حضور استاندار اصفهان 3 پروژه در بخش آب  در خمینی شهر به بهره برداری رسید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه