پروازهای حج از ترمینال « سلام»

گروه حمل و نقل- «ترمینال سلام» فرودگاه امام خمینی (ره) دیروز با حضور رئیس جمهوری و مقامات کشوری افتتاح شد.طرح ساخت پایانه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) که احداث آن از سال ۱۳۸۸ در دستور کار قرار گرفت با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات کشوری افتتاح شد تا پس از نزدیک به ۱۰ سال ساخت این پروژه خاتمه یافته و به بهره‌برداری برسد.با افتتاح ترمینال سلام زمینه انتقال برخی از پروازهای داخلی بین ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح به این فرودگاه فراهم می‌شود.
ترمینال گالری سلام نخستین پایانه هوایی در کشور است که طراحی، ساخت و تجهیز آن به دست متخصصان کشورمان صورت گرفت و این پایانه هوایی که در سه طبقه و با مساحت ۵۵ هزار متر مربع احداث شده، ظرفیت اعزام و پذیرش سالیانه پنج میلیون مسافر را دارد.نصب ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع کاشی، ۳۴ هزار متربع سنگ کف و دیوار، ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع ورق آلومینیومی، ۱۱ هزار و ۱۲۷ متر مربع شیشه، ۳۲ هزار متر مربع سقف کاذب، ۶۴ هزار متر مربع اجرای آسفالت و بیش از ۱۰ کیلومتر کابل کشی تنها بخشی از عملیات عمرانی صورت گرفته در این پروژه ملی است.
رئیس جمهوری در اظهارات دیروز که همزمان با افتتاح ترمینال گالری سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد با اشاره به ‏بخش‌های مختلف حمل و نقل کشور اعم از هوایی، جاده‌ای، دریایی و بندری و ریلی به موارد مختلفی در این حوزه‌ها اشاره کرد. ‏وی در بخش جاده‌ای با اشاره به افتتاح آزادراه تهران - شمال در تابستان سال جاری و افتتاح راه‌آهن تهران رشد از مسیرهای ایجاد ‏شده به منظور تسهیل تردد به شمال ایران با توجه به ترافیک سنگین جاده‌ای اشاره کرد و این اقدامات را در راستای صرفه‌جویی ‏ارزشمند در مصرف سوخت و کاهش مدت زمان سفرها دانست. روحانی در بخش بندری و دریایی نیز ضمن مطلوب ارزیابی‌کردن ‏طی چند سال اخیر توسعه مسیرهای ترانزیتی ایران به ویژه در بندر چابهار را به معنای تعامل سازنده با دنیا دانست و اعلام کرد ‏که از مسیرهای ترانزیتی مختلف کشور می‌توانیم میلیون‌ها تن کالا را عبور دهیم که هیچکس نمی‌تواند با این ظرفیت مقابله کند.‏ رییس‌جمهوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هوایی، جاده‌ای، بندری، دریایی و ریلی به اهمیت مسیرهای ترانزیتی ایران اشاره و تاکید کرد که باوجود همه فشارها و تحریم‌ها، تلاش‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت هوایی کشور ادامه دارد.
روحانی در اظهارات امروزش با اشاره به اعمال تحریم‌ها و فشارهای مختلف به صنعت هوایی ایران تاکید کرد که هواپیماها و صنعت هوایی کشورمان به طور منظم در حال فعالیت است و امروزه این حوزه توانسته است با وجود همه فشارها در سطح کشورهای پیشرفته جهان حرکت کند، هرچند کمبودها و مشکلاتی در این راستا وجود دارد که قابل رفع است.
وی با اشاره به این‌که یکی از تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم رونق صنعت هوایی ایران بوده است، خاطر نشان کرد که بعد از توافق هسته‌ای و تعاملاتی که در روابط بین‌الملل ایجاد شد توانستیم پس از چند ده سال تعدادی هواپیمای نو وارد کنیم که شاید یکی از آرزوهای مردم ایران بود و این روند می‌توانست ادامه یابد چرا که دولت در حال خرید صدها فروند هواپیما در سال‌های آینده به منظور رفاه مردم و رونق اقتصادی و حمل و نقل کشور بود. رئیس جمهوری با اشاره به قرار گرفتن آمریکایی‌ها در مقابل ملت ایران برخلاف همه مقررات بین‌المللی تاکید کرد که دست‌اندرکاران صنعت هوایی کشور این صنعت را با تلاش و زحمات مضاعف سرپا نگه داشته‌اند و این‌که ایران بتواند مقصد نهایی یا ترانزیت برای هواپیماهای باری یا مسافری باشد جزو حقوق مردم کشور است.
محمد اسلامی نیز در حاشیه مراسم گشایش ترمینال گالری سلام، با تبریک به ثمر نشستن سرمایه‌گذاری جدید و برنامه توسعه فرودگاهی گفت: امیدوارم همکاران ما و شرکت‌ها بتوانند خدمات با کیفیت و با عیار بالا به مردم ارائه کنند. وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ترمینال گالری سلام که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن ایام حج تمتع گفت: امسال پروازهای حج از ترمینال سلام انجام می‌شود.
اسلامی با بیان اینکه پروازهای این ترمینال از روز یکم تیرماه آغاز خواهد شد، افزود: با افتتاح این ترمینال، دو بخش ترمینال یک که برای پروازهای خارجی استفاده می‌شد، به پروازهای داخلی اختصاص داده می‌شود.
وی ادامه داد: این پروازها توسط کسانی که می‌خواهند پروازهای کانکشن به مقصد خارج از کشور داشته باشند یا مسافرانی که از مناطق جنوبی استان تهران و قم قصد پرواز داخلی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پروازهای حج  از ترمینال « سلام»
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه