رضایت یک جناح ما را به جایی نمی‌رساند

گروه سیاسی- حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مساله قدرت ملی و توانمند شدن گفت: بزرگترین قدرتی که خداوند در کشور ما قرار داده است قدرت ملی و مردمی است و مردم ایران بزرگترین قدرت ما هستند و هیچ قدرتی بالاتر از حضور، ایستادگی، فداکاری و اتحاد مردم نداریم.
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز قدرت ملی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: قدرت ملی ترکیبی از قدرت فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی است و این چهار قدرت باید در تعامل با یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هر کجا با مشکل مواجه شدیم، با حضور ، اتحاد و وفاق مردم از این مشکلات عبور کردیم.
 روحانی تاکید کرد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت سیاسی، فرهنگی و امنیتی ساخته می‌شود و قابل جدا کردن نیست و اگر کسی تصور می‌کند می‌توان اینها را از هم جدا کرد بدون تردید مسائل استراتژیک دنیا را به خوبی درک نکرده است.
رئیس جمهور تصریح کرد: باید دستورالعمل رهبری را مبنی بر افزایش قدرت به صورت حساب شده عملی کنیم.
روحانی گفت: اگر کسی در کشور می‌خواهد اقدامی انجام دهد که با قدرت ملی کشورمان سازگار نیست حتما مسوول است و باید در برابر مردم پاسخگو باشد. اگر کسی کلام، سخن و مصوبه‌اش به یک تنش غیرضروری تبدیل شود باید به مردم پاسخگو باشد و اگر قوانین و مقرراتی تصویب می‌شود که رابطه بانکی و مالی کشورمان را با دنیا دچار مشکل می‌کند باید در مقابل آن مسوول بوده و به مردم جوابگو بود.
وی گفت: هیچ نهاد غیر انتخابی در کشور وجود ندارد و همه نهادها و مسوولین مشروعیت خود را از اراده و خواست مردم کسب می‌کنند. لذا به همین دلیل است که مردم را پای صندوق رای دعوت می‌کنیم والا چه لزومی دارد که اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند.
روحانی خاطرنشان کرد: اینکه خداوند به پیامبر خویش دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و از زنان و مردان بیعت بگیر، به خاطر این است که بخش بزرگی از مشروعیت  اجتماعی و حقوقی از جانب مردم حاصل می‌شود و به همین دلیل هر کاری در کشور انجام می‌دهیم نباید رضایت عامه نادیده گرفته شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.
روحانی افزود: اگر مردم به خوبی بدانند که امروز و فردا رای و نظر آنها حاکم است بی‌تردید اگر از عملکرد فردی ناراضی بودند در انتخابات بعدی می‌توانند جبران کنند و در چنین حالتی به آینده امیدوارتر خواهند بود.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن، اظهار داشت: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آرا است والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشورها حتی برخی از کشورهای اروپایی با حضور 15 و 20 درصدی مردم برگزار کرد اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.
روحانی با طرح این سوال که حضور پرشور مردم را چگونه می‌توان ایجاد کرد، اظهار داشت:  بدون تردید تنها عامل ایجاد چنین شرایطی وجود فضای رقابتی است و مردم بایستی به سلامت، امنیت و رقابتی بودن انتخابات اطمینان داشته باشند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر توصیه و نصیحت به دیگران مورد رضایت آنها نیست اما به وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و مردم عزیز توصیه می‌کنم اهمیت انتخابات را مدنظر قرار داده و با قوت به پای صندوق آرا بیایند.
رضایت یک جناح ما را  به جایی نمی‌رساند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه