وزیر پیشین بهداشت:

دست کم گرفتن شرایط ده ها هزار نفر را به کام مرگ خواهد برد

وزیر پیشین بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور نسبت به روش دولت برای مقابله با بیماری کرونا انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت و استاد دانشگاه علوم پزشکی،  در نامهای سرگشاده به رئیس جمهور ضمن تقدیر از اقدامات پزشکان و کادر درمانی کشور، نوشت: گر چه پزشکان و کادر درمانی فراتر  از توان خود برای دفاع از سلامت مردم در صحنه هستند اما در این شرایط، دست کم گرفتن مخاطرات، میتواند کشور ما را در شرایطی بحرانی قرار داده و دهها هزار نفر را به کام مرگ فروبرد و صدها هزار نفر را روانه بیمارستانها نماید.
در بخشی از این نامه آمده است: جهانگیر شدن ویروس SARS CoV2، جهان و میهن عزیز ما در شرایط دشواری قرار داده که تنها سیاست گذاریهای آگاهانه، تصمیمات عالمانه و مستند و ارزیابی  مداوم آنها میتواند ما را از این چالش بزرگ جهانی که پس از جهانگیری انفلوآنزا در اوایل قرن گذشته بزرگترین تهدید کننده سلامتی همه آحاد بشر ارزیابی شده است، رهایی بخشد.
در این شرایط دست کم گرفتن مخاطرات، میتواند کشور ما را در شرایطی بحرانی قرار داده و دهها هزار نفر را به کام مرگ فروبرد و صدها هزار نفر را روانه بیمارستانها نماید و بار عظیمی بر پیکر نظام سلامت و بالمآل بر اقتصاد و امنیت کشور وارد نماید.  فراتر از این ما هنوز از آثار مزمن این بیماری به خوبی مطلع نیستیم ولی حداقل می دانیم که دستگاه تنفسی و سیستم ایمنی تا مدتها متاثر از این ویروس خواهد بود.
دست کم گرفتن شرایط ده ها هزار نفر را به کام مرگ خواهد برد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه