دیدبان حقوق بشر: آمریکا فوراً برای کاهش تحریم‌های ایران اقدام کند

مدیر دیدبان حقوق بشر تأکید کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باید در شرایط فعلی شیوع کرونا کاهش یابد تا به این کشور اجازه دسترسی به تجهیزات ضروری مورد نیاز را بدهد.
به گزارش فارس، «کنت روث» مدیر دیدبان حقوق بشر ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در شرایط فعلی شیوع کرونا، خواستار لغو این اقدامات محدودکننده شد.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «دیده‌بان حقوق بشر»، مدیر دیدبان حقوق بشر تصریح کرد که تحریم‌های اقتصادی گسترده ایالات متحده آمریکا، تأثیر منفی بر توانمندی ایران به منظور واکنش مناسب به ویروس کرونا گذاشته است و به همین منظور واشنگتن باید اقدامات فوری را برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران انجام دهد و مجوز اقلام معاف از مالیات را به منظور تسهیل دسترسی تهران به منابع ضروری انساندوستانه در طول شیوع کرونا گسترش دهد.
وی توضیح داد: «اشتباه و بی‌رحمانه است که دولت ترامپ با محروم کردن مردم ایران از دسترسی به منابع حیاتی پزشکی که فورأ به آن نیاز دارند، غم و رنج آنها را بیشتر کند».
روث در ادامه تصریح کرد: «دولت آمریکا می‌بایست تضمین کند که تحریم‌های مالی تحمیل شده به ایران به وضوح و آشکارا مجوز انتقال هرگونه کالای مورد نیاز مردم ایران برای محافظت از خود در مقابل کروناویروس را می‌دهد».
دیدبان حقوق بشر: آمریکا فوراً برای کاهش تحریم‌های ایران اقدام کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه