طرح جدید مسکنی در مجلس؛ ساخت مسکن ارزان و انبوه

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تولید انبوه مسکن در مجلس به جمع بندی نهایی رسیده است و این طرح این هفته در مجلس اعلام وصول می‌شود.محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه طرح تولید انبوه مسکن در مجلس به جمع بندی نهایی رسیده است، افزود: این طرح چهارشنبه هفته جاری تقدیم رئیسه و اعلام وصول می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، وی اظهار داشت: عمده دلیل بحران در حوزه مسکن کشور نبود تعادل بین عرضه و تقاضاست.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه طی چند سال گذشته با کاهش شدید تولید مسکن رو به رو بودیم که این نیاز انباشته شده و امروز تبدیل به یک عدد بزرگ و درشتی شده است.
وی افزود: دولت طرح‌های مختلفی مثل مسکن اجتماعی و اقدام ملی تولید مسکن را در دستور کار خود قرار داده بود اما خروجی قابل توجهی نداشت به همین دلیل مجلس در این زمینه ورود کرده است.رضایی کوچی بیان داشت: از زمان نخستین جلسه رسمی کمیسیون عمران مجلس یازدهم تا اکنون تمامی جلسات آن به بحث مسکن اختصاص داده شده است.وی ادامه داد: طرح تولید انبوه مسکن در مجلس نهایی شد و قرار بر اینکه چهارشنبه هفته جاری تحویل هیئت رئیسه مجلس و اعلام وصول شود.رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با همکاری و مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت راه و شهرسازی، بخش خصوصی، تولید کنندگان مسکن، بانک مرکزی و دیگر کارشناسان تهیه و تدوین شده است.
وی افزود: عمده محورهای این طرح شامل تأمین زمین ارزان قیمت، تسهیلات ارزان قیمت و مصالح ساختمانی ارزان قیمت است.
رضایی کوچی بیان داشت: بحث تولید مسکن همواره تحت تأثیر عواملی مانند تأمین زمین، ارائه تسهیلات و مصالح ساختمانی بوده است.
وی در خصوص تأمین زمین ارزان قیمت برای تولید مسکن گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی به زمین ربط پیدا می‌کند تلاش شده در این طرح زمین‌های ارزان قیمت برای تولید مسکن در نظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: سالیان سال بحثی بین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در ارتباط با زمین‌های حرایم شهرها مطرح بود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه طبق توافق صورت گرفته طی هفته گذشته تمامی زمین‌های حرایم شهرها معادل ۲۵۰ هزار هکتار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.رضایی کوچی ادامه داد: این اراضی می‌تواند در راستای تولید مسکن قرار گیرد.وی در خصوص تسهیلات بانکی برای تولید مسکن نیز گفت: از سرجمع کل تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کردند کمتر از هفت درصد به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کرد.
طرح جدید مسکنی در مجلس؛  ساخت مسکن ارزان و انبوه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه