ورود میلیون‌ها بشکه نفت ایران به بازار در صورت پیروزی بایدن

اگر بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، برخوردش با ایران به اندازه ترامپ خصمانه نخواهد بود و احتمال آغاز ‏دوباره مذاکره بر سر قرارداد اتمی ایران بالاست.‏مدتی طول میکشد تا ایران بتواند بشکه های نفت خود را وارد بازار کند ولی اگر انتظار داریم قیمت نفت در ‏سال آینده میلادی به 50 تا 60 دلار در هر بشکه برسد، ورود حتی یک تا دو میلیون از بشکه های نفت ایران جلوی این افزایش ‏قیمت را خواهد گرفت.‏به گزارش اقتصادسرآمد، تحلیلگر وال استریت می گوید اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شود احتمالاً دوباره آمریکا را بر سر میز مذاکره در مورد قرارداد اتمی ایران بازمی‌گرداند و شاهد ورود میلیون‌ها بشکه نفت ایران به بازار خواهیم بود.
پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا می‌تواند خبر بدی برای قیمت نفت باشد. به نظر می‌رسد جو بایدن موضع آرامتری در برابر ایران داشته باشد و با برداشتن تحریم ها، راه را برای بازگشت میلیون‌ها بشکه نفت ایران به بازارها باز کند.
هلیما کرافت، از تحلیلگران برجسته وال استریت می گوید:« یکی از مسائلی که در 2021 در مورد نفت اهمیت بالایی دارد این است که چه کسی وارد کاخ سفید می شود؟»
 وی اضافه کرد:« اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شود احتمالاً دوباره آمریکا را بر سر میز مذاکره در مورد قرارداد اتمی ایران بازمی‌گرداند و شاهد ورود میلیون‌ها بشکه نفت ایران به بازار خواهیم بود. این مسئله برای پیش بینی شرایط نفت در 2021 اهمیت زیادی دارد».
 قرارداد اتمی ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2015 بین ایران، آمریکا، انگلستان، فرانسه، چین، روسیه و آلمان بسته شده بود. طبق این قرارداد، تحریم های ایران در ازای محدود کردن فعالیت های اتمی آن برداشته می شد. دونالد ترامپ در 2018 از این قرارداد خارج شد.به گفته کرافت، اگر بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، برخوردش با ایران به اندازه ترامپ خصمانه نخواهد بود و احتمال آغاز دوباره مذاکره بر سر قرارداد اتمی ایران بالاست. کرافت اشاره کرد:« مدتی طول میکشد تا ایران بتواند بشکه های نفت خود را وارد بازار کند ولی اگر انتظار داریم قیمت نفت در سال آینده میلادی به 50 تا 60 دلار در هر بشکه برسد، ورود حتی یک تا دو میلیون از بشکه های نفت ایران جلوی این افزایش قیمت را خواهد گرفت».
 قیمت نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در حال حاضر بین 40 تا 45 دلار در هر بشکه است.
 طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایران 13 درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد و ظرفیت تولید آن بیش از سه میلیون بشکه در روز است یعنی معادل 4 درصد کل تولید نفت جهان.
ورود میلیون‌ها بشکه نفت ایران  به بازار در صورت پیروزی بایدن
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه