معترض مصری : می‌ترسم به سرنوشت خاشقجی دچار شوم

چهره مخالف مصری و طراح موج اعتراضات اخیر در مصر علیه سیسی که به اسپانیا رفته است، اعلام کرد که تمام تلاش‌های رئیس جمهور مصر برای بازگرداندن وی به شکست خواهد انجامید.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد علی، هنرمند و پیمانکار پیشین مصری که به طراح موج اعتراضات اخیر علیه نظام مصر معروف است، اعلام کرد که تمامی تلاش‌های عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و پسرش محمود برای آنکه او را به قاهره بکشانند، شدیداً شکست خواهد خورد.
وی همچنین پیش‌بینی کرد که انقلاب گرسنگان تر و خشک را با هم بسوزاند و سیسی را در کمتر از یک سال کنار بزند.
محمد علی تصریح کرد: من همچنان با افسران ارتش و سازمان اطلاعات در تماس هستم، بسیاری از این مسئولان از سیسی راضی نیستند. اما آنها از رویارویی با وی می‌ترسند، چراکه ممکن است که با مرگ، بازداشت و شکنجه روبرو شوند.وی عنوان داشت: ما با بحران پیچیده‌ای مواجه هستیم، چراکه مردم منتظر هستند که ارتش اول کاری کند اما ارتش منتظر است که مردم اول دست به تحرکات بزنند. هر یک از مردم و ارتش منتظر تحرک دیگری هستند، این علت ادامه بحران زده بودن شرایط است.  
این چهره مخالف نظام مصر تصریح کرد: من از کارهایی که کرده‌ام، پشیمان نیستم و اگر زمان هزاربار به عقب برگردد، من همان کاری را می‌کردم که انجام داده‌ام. من خاری در چشم سیسی هستم  و سایه‌ای خواهم بود که او را دنبال می‌کند تا به دستان همگی‌مان پایان کار او را بنویسیم.وی عنوان داشت: مخالفان در مصر به هیچ وجه کارآمد نیستند و دیگر هیچ قدرت یا تاثیرگذاری ندارند.محمد علی همچنین نگرانی خود را نسبت به این مساله ابراز کرد که به همان سرنوشتی دچار شود که جمال خاشقجی، خبرنگار عربستانی با آن مواجه شد یا اینکه سرنوشت سعاد حسنی، هنرمند مصری را پیدا کند که توسط سازمان اطلاعات مصر در لندن به قتل رسید.
وی با بیان اینکه همچنان خطری علیه سیسی است، تصریح کرد: من بر این باورم که طرح جایگزین نظام سیسی بعد از شکست قطعی برای آوردن من به قاهره این است که تلاش می‌کنند من را بکشند، چراکه کشتن برای سیسی راحت‌ترین کار است، به ویژه اینکه آنها درک می‌کنند کاری که من در سپتامبر ۲۰۱۹ کردم، خطرناک‌ترین چیزی است که از تابستان ۲۰۱۳ در معرض آن قرار گرفتند.
محمد علی که در اسپانیا به سر می‌برد، گفت: من ممنوعیتی برای خروج از اسپانیا ندارم، اما بارسلونا را ترک نخواهم کرد و من اقدامات برای پناهندگی سیاسی را آغاز خواهم کرد.
وی درخصوص آخرین تحولات از پرونده احضار وی در چند روز قبل برای حضور در مقابل دستگاه قضائی اسپانیا برای تحقیق درخصوص حکم قضائی فرستاده شده توسط قاهره جهت متهم کردن او به فرار مالیاتی گفت: تا به الان تحولات برجسته‌ای درخصوص این مساله وجود ندارد و ما منتظر مهلت ۴۵ روزه هستیم تا نظام سیسی پرونده کاملی از ادعاهای خود را در مورد فرار مالیاتی بفرستد، این ادعا فقط یک دروغ و بهتان است و طی این روزها من به دفاع حقوقی از خودم خواهم پرداخت که دادگاه را به دروغ بودن این ادعاها قانع سازد.
این چهره مخالف نظام مصر ادامه داد: این که در حال حاضر من به فرار از مالیات متهم شده‌ام، در اوج بیهودگی و کمدی سیاه است.
محمد علی تصریح کرد: من می‌بایست به مدت ۴۵ روز در حبس می‌ماندم، اما با من همچون یک دیپلمات برخورد شد و خیلی زود آزاد شدم، به ویژه بعد از واکنش‌های بسیاری که این مساله به دنبال داشت. بعد از صدور درخواستی از قاهره به مسئولان اسپانیا برای تحویل دادن من به مقامات مصری، واکنش‌های بسیاری در میان مصری‌ها و عرب‌ها از تابعیت‌های مختلف و همچنین رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری به دنبال داشت.
معترض مصری : می‌ترسم به سرنوشت خاشقجی دچار شوم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه