آهنگ آهسته احیای تقاضا  برای نفت تا پایان ۲۰۲۰ 

پس از دو ماه افزایش، روند احیا میان کشورهای خارج از پیمان اوپک پلاس متوقف شده و تولید در آمریکا تحت تاثیر وقوع طوفان ‏لارا، ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد.اوپک نیز در جدیدترین گزارش ماهانه خود که روز دوشنبه منتشر شد، پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ ‏تحت تاثیر پیامدهای شیوع ویروس کرونا، به میزان چشمگیری بیشتر از میزانی که پیش از این پیش بینی شده بود کاهش پیدا ‏خواهد کرد و احیای آن در سال میلادی آینده بسیار کندتر از انتظارات قبلی خواهد بود. این گروه اوپک پیش بینی کرد تقاضای ‏جهانی برای نفت به میزان ۹.۴۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا می کند و به ۹۰.۲ میلیون بشکه در روز می ‏رسد.‏
آژانس بین المللی انرژی (IEA) با اشاره به کندی روند احیای اقتصادی از تبعات شیوع ویروس کرونا، پیش بینی کرد بهبود تقاضا برای نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ آهسته خواهد بود.
آژانس بین المللی انرژی دورنمای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز برآورد کرد. برای دومین بار در چند ماه اخیر است که دورنمای تقاضای امسال برای نفت تنزل داده می‌شود.
این آژانس در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد عمده احیای تقاضا تاکنون حاصل شده است و ما انتظار داریم روند احیای تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان قابل ملاحظه ای آهسته شود. کندی روند رشد اقتصادی ماهها طول خواهد کشید تا به طور کامل معکوس شود و احتمال این وجود دارد که موج دوم شیوع ویروس کرونا که در حال حاضر در اروپا مشاهده می‌شود دوباره جابه جایی را محدود کند.
طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، افزایش مجدد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها و اقدامات قرنطینه ای مربوط به آن، ادامه دورکاری و بخش هواپیمایی ضعیف، همگی به تقاضا آسیب می زنند.
چین که زودتر از سایر اقتصادهای بزرگ از قرنطینه خارج شد و به موتور رشد تقاضای جهانی برای نفت تبدیل شد، همچنان روند احیای قوی را تجربه می کند. هم زمان افزایش موارد ابتلا در هند باعث بزرگترین کاهش تقاضای این کشور از آوریل شده است.
افزایش تولید جهانی نفت و تنزل دورنمای تقاضا به معنای کندی روند کاهش سطح مخازن نفت خواهد بود که در بحبوحه تدابیر قرنطینه ای به مرز لبریز شدن رسیده بودند.
آژانس بین المللی انرژی اکنون پیش بینی می کند که برداشت از ذخایر نفت در نیمه دوم سال حدود ۳.۴ میلیون بشکه در روز باشد که حدود یک میلیون بشکه در روز کمتر از میزان پیش بینی شده در گزارش ماه گذشته این آژانس است. سطح ذخایر نفت در کشورهای توسعه یافته در ژوئیه دوباره به رکورد بالایی صعود کرد. با این حال آمار مقدماتی برای اوت نشان داد که سطح ذخایر نفت در آمریکا، اروپا و ژاپن کاهش پیدا کرده است.
با تسهیل محدودیت عرضه اوپک و متحدانش شامل روسیه، عرضه جهانی نفت در اوت ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد.
بر اساس گزارش رویترز، پس از دو ماه افزایش، روند احیا میان کشورهای خارج از پیمان اوپک پلاس متوقف شده و تولید در آمریکا تحت تاثیر وقوع طوفان لارا، ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد.
اوپک نیز در جدیدترین گزارش ماهانه خود که روز دوشنبه منتشر شد، پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر پیامدهای شیوع ویروس کرونا، به میزان چشمگیری بیشتر از میزانی که پیش از این پیش بینی شده بود کاهش پیدا خواهد کرد و احیای آن در سال میلادی آینده بسیار کندتر از انتظارات قبلی خواهد بود. این گروه اوپک پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۹.۴۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا می کند و به ۹۰.۲ میلیون بشکه در روز می رسد.
آهنگ آهسته احیای تقاضا  برای نفت تا پایان ۲۰۲۰ 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه