برقراری پست هوایی با ۵۱ کشور جهان برای تسهیل حمل کالا در دوران کرونا ؛ «اقتصادسرآمد» بررسی می کند

پست هوایی کمک حال حمل و نقل

گروه حمل و نقل- امروزه یکی از مهمترین مسائلی که تأثیر زیادی در فعالیت های تجاری و کسب و کارهای بزرگ دارد حمل و نقل هوایی است که از آن به عنوان شاخصی برای رشد مردم از نظر اقتصادی یاد می‌ شود. این نوع از حمل و نقل باعث پیشرفت در فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین موجب افزایش گردشگری و سطح اشتغال در بین جامعه می‌ شود.این نوع حمل و نقل روشی است برای افزایش سرعت و امنیت ارسال کالا توسط انسان از جایی به جای دیگر که به ‌صورت داخلی و خارجی امکان پذیر است. به عبارتی این روش را سریع ترین روش پست بین المللی می‌ دانند. اگر می‌ خواهید برای پست کالا یا بار خود مناسب ترین و سریع ترین روش ممکن را انتخاب کنید، این روش بهترین گزینه خواهد بود.
به گزارش اقتصادسرآمد، پیشرفت حمل و نقل هوایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آنها می‌ توان عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و طبیعی را نام برد. اگر بتوان قوانینی که باعث محدودیت فعالیت های هوایی می‌شوند را حذف کرد می‌ توان کمک شایانی به پیشرفت این نوع حمل و نقل نمود. همچنین در این حمل و نقل شرکت‌های هواپیمایی داخلی خدمات بسیار زیاد و گوناگونی ارائه می‌ دهند که شامل ارسال مرسوله، تحویل آن، خدمات زمینی فرودگاه و... می‌باشد.
پست بین المللی امکان حمل و نقل سریع کالا را از طریق راه های هوایی فراهم می‌کند. حمل بار از طریق هواپیما همواره یک نوع حمل و نقل با وزن بالا و بسیار سریع بوده است، با این واقعیت که این سریعترین و بهترین راه برای حمل و نقل بین المللی و پست بین المللی کالا در سطح جهانی و بین المللی است.
یکی از مهم‌ترین عواملی که این روش پست را از روش‌های دیگر متمایز کرده، سرعت آن است. در این روش پست برخلاف روش‌های دیگر، امکان ارسال محموله به کشورهای بسیار دور نیز وجود دارد. این مسئله یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. یکی دیگر از مزایای این روش ایمنی بالای آن است. در این روش دیگر نیاز نیست که نگران تصادف وسیله نقلیه یا دزدیده شدن کالاها در بین مسیر باشید.در این خصوص، مدیرعامل شرکت پست می گوید مردم می‌توانند کالا‌های خود را به ۵۱ کشور عضو اتحادیه جهانی پست از طریق پست هوایی ارسال کنند.رمضانعلی سبحانی فربا اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا پست ایران کالا و مرسولات مردم را به مقصد ۱۲۳ کشور عضو اتحادیه جهانی پست ارسال می‌کرد افزود: با شیوع ویروس کرونا در جهان، ارتباطات پست بین المللی اعضای اتحادیه جهانی پست دچار اختلال و توقف شد، اما خوشبختانه از حدود دو هفته قبل، به مرور کشور‌های مختلف مرسولات پستی را به ایران ارسال و مرسولات پستی ایران را پذیرش می‌کنند که تا امروز این تعداد به ۵۱ کشور رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود فراگیر شدن بیماری کرونا، فعالیت کارکنان پست متوقف نشد و به همین دلیل، متاسفانه ۵ نفر از همکاران ما به خاطر کرونا فوت کرده و ۵۰ نفر دیگر در بیمارستان و ۳۰۰ نفر در منزل بستری شدند.
سبحانی فر افزود: توقف عملیات پست مرسولات و بسته‌ها مختص ایران نبود و همه کشور‌ها را در بر می‌گرفت و طبعا وقتی کشوری مرسولات ما را نمی‌پذیرفت ما نیز از پذیرش مرسولات معذور بودیم.
وی گفت: هنگام وصول مرسولات پستی که از خارج ارسال شده به مرکز مبادلات پست بین الملل که در فرودگاه امام خمینی مستقر است و همچنین هنگام خروج مرسولات پستی به سمت هواپیماها، عملیات ضد عفونی محموله‌ها با دقت کافی و مطابق با استاندارد‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و مردم می‌توانند با خیال راحت ارسال مرسوله‌های خود را به ما بسپارند.مدیرعامل شرکت پست درباره وضع محدودیت در ارسال محموله‌های پستی مرتبط با بیماری کوئید ۱۹ افزود: به خاطر این بیماری هیچگونه محدودیتی وضع نشده است و فهرست کالا‌هایی که طبق مقررات جزو کالا‌های ممنوعه محسوب می‌شوند در تمام باجه‌های پستی ما در معرض دید مردم قرار گرفته است و بسته به کشور مقصد، حجم و وزن بسته‌های پستی متغیر است، اما طبق عرف، مردم می‌توانند کالا‌های با وزن ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم را نیز از طریق پست هوایی ارسال کنند.
 پست هوایی کمک حال حمل و نقل
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه