وزیر میراث فرهنگی:

 کرونا 25 هزار میلیارد تومان خسارت  به بخش گردشگری کشور وارد کرد‌


وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: متأسفانه کرونا بیش از ۲۵هزار میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری کشور وارد کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌اصغر مونسان در سنندج از ثبت جهانی اورامان تا پایان تیرماه جاری خبر داد و اظهار داشت: ثبت جهانی اورمان، کردستان را جهانی و ظرفیت‌های گردشگری غرب کشور را به کشور و دنیا معرفی خواهد کرد و این استان در آینده‌ای نه‌چندان دور به یکی از نقاط مهم گردشگری برای جذب توریست تبدیل خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که کرونا چقدر به بخش گردشگری کشور خسارت وارد کرد، گفت: متأسفانه موج کرونا در شرایطی پیش آمد که کشور هم در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها بود که در تاریخ کشور بعد از انقلاب، چنین فشاری را نداشتیم اما دولت علی‌رغم کمبود امکانات، تمام توان خود را برای حمایت از بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا به‌کار گرفت.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی با بیان اینکه متأسفانه کرونا بیش از 25 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری کشور خسارت وارد کرده است و این روند همچنان ادامه دارد، افزود: دولت برای جبران خسارت همه بخش‌های گردشگری تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت کرده است و استهمال بدهی‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی و پرداخت‌های حامل‌های انرژی از دیگر کمک‌های انجام‌شده در این حوزه است.
مونسان از پرداخت بیش از 1400 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های گردشگری آسیب‌دیده از کرونا در کشور خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون نیز پرونده‌های متعددی به‌ارزش 70 میلیارد تومان در بانک‌ها برای پرداخت در حال انجام است که امیدواریم به‌زودی به اتمام برسد.
 کرونا 25 هزار میلیارد تومان خسارت  به بخش گردشگری کشور وارد کرد‌
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه