بررسی نوسان‌پذیری رمزارز‌ها در گزارش « اقتصادسرآمد»

سرمایه سرگردان مالباخته‌های بورسی

گروه بازارسرمایه -  بیت کوین امروزه با اختلاف، بهترین ارز دیجیتال در میان ارزهای رمزنگاری دیگر است. این رمزارز با توجه به نوسانات قیمتی شدید، طرفداران و سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. از این رو برای وارد شدن در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین باید اطلاعات مناسبی را به دست آورد و برای خرید بیت کوین بهترین روش را انتخاب کرد. افزایش چشم‌گیر قیمت بیت کوین باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران در ایران ، به دنبال یادگیری، آموزش و انجام خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پرطرفدار باشند.
به گزارش اقتصادسرآمد، با وجود این‌که بسیاری از معامله گران پیش از این وارد بازار خرید و فروش بیت کوین شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها سود بسیاری از این سرمایه‌گذاری کسب کرده‌اند، باید یادآور شد که وارد شدن در معاملات این رمزارز، ریسک‌های قابل توجهی را به همراه دارد و ممکن است سرمایه گذاری خوبی برای سرمایه گذاران محافظه‌کار نباشد. کسانی که این نسخه غیرمتمرکز از پول دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری خود در نظر گرفته‌اند، چند روش مختلف برای خرید و فروش آن پیش رو دارند. می‌توان بیت کوین را مستقیماً و یا بصورت غیرمستقیم خریداری کرد. در واقع خرید بیت کوین کار آسانی است. اما پر ریسک.
شما می‌توانید بیت کوین را به راحتی توسط ارزهای فیاتی مانند دلار آمریکا و یا ریال ایران خریداری کنید. برای خرید بیت کوین به یک کیف پول دیجیتالی و همچنین آگاهی های اولیه در مورد این ارز دیجیتال و معامله در آن نیاز دارید. گزینه دیگر خرید مستقیم بیت کوین از طریق دستگاه خودپرداز بیت کوین است. اگرچه احتمالاً کارمزد این روش از روش‌های دیگر بیشتر خواهد بود. حتی برخی از دستگاه های خودپرداز به شما امکان می‌دهند تا دارایی دیجیتال خود را با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری بفروشید. اما ممکن است برای انجام معامله به کیف پول بیت کوین نیاز داشته باشید. به هر حال این روش هنوز در ایران مرسوم نیست.
ضرر40 درصدی و نوسان‌پذیری رمزارز‌ها
درهمین رابطه صالح علی‌اصغری به روزنامه اقتصادسرآمد، می‌گوید: نوسان‌پذیری رمزارز‌ها به ‌قدری زیاد است که ممکن است فرد یک‌روزه 40 درصد ضرر ببیند. مردم رمز بورسی خود را گم می‌کنند و در تماس با کارگزاری‌ها می‌خواهند در پیدا کردن رمزشان به آن‌ها کمک کنند، درحالی که اگر رمز درگاه خرید ارز دیجیتال خود را گم کنند زندگی‌شان به باد می‌رود و راهی ندارند.
مقصد غیرقابل پیش بینی پول‌های
 مالباخته‌های بورسی
وی در ادامه تصریح کرد: نکته تأسف‌بار اینجاست که مقصد بعدی پول‌های مالباخته‌های بورسی جایی به‌مراتب غیرقابل پیش‌بینی‌تر از بازار سرمایه است. این روز‌ها افرادی که در بورس ضرر کردند درحال خرید بیت‌کوین هستند.
مردم عادی و سهامداران بورسی به‌سراغ خرید بیت‌کوین رفته‌اند
این کارشناس بازار رمزارز کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با رشد چشم‌گیر ارزش رمزارزها در بازارهای جهانی و به‌خصوص بیت‌کوین،‌ عده زیادی از مردم عادی و سهامداران بورسی به‌سراغ خرید بیت‌کوین رفته‌اند و این موضوع می‌تواند زنگ هشداری جدی برای مردم و مسئولان باشد چراکه هیچ امنیت و اطمینانی در این نوع سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد.
علی‌اصغری به این نکته نیز پرداخت: در ایران بیش از ۲۰ صرافی ارز دیجیتال با تعداد معاملات قابل‌توجه وجود دارد که هیچ‌کدام از بانک مرکزی مجوز ندارند، اما با احراز هویت و تعیین سقف معاملات از طریق درگاه‌های بانکی دریافت و پرداخت ریال، معاملات ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین را انجام می‌دهند.
ارزی که غالبا با طلا مقایسه می‌شود و تا کنون تقریبا ۲۱ میلیون نفر در سراسر دنیا وارد گردش مالی از طریق بیت کوین شده‌اند. هر بیت کوین در واقع نشان دهنده یک کد با مفهوم دیجیتال است که مالکیت فردی دارد. ارزی که شما می‌توانید از آن و از طریق سامانه‌ای که این ارز را ساپورت می‌کند، به راحتی از هر نقطه از دنیا چیزی بخرید و یا آن را خرید فروش کنید. استفاده از بیت کوین این امکان را برای کاربران خود فراهم ساخته است تا انتقال هر گونه ارز و تبادل در دنیای اینترنتی را بدون دخالت هیچ مرکز، بانک و نهاد دیگری و تنها بین دو کاربر انتفال دهند و از این طریق هم هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهند و هم در مدت زمان بسیار کوتاهی از هر نقطه از دنیا برای کشوری که مایل‌ها از آنها فاصله دارد ارز بفرستند و امنیت فوق العاده بالایی را نیز در این رد و بدل‌های دیجیتالی تجربه کنند.
با ورود بیت کوین و سایر ارزهای مجازی تحول بزرگ و در حال رشدی در سرمایه گذاری‌ها به وجود آمد و طبق پیش بینی‌هایی که متخصصان در این زمینه کرده‌اند از ۵ تا ۱۰ سال آینده احتمالا استفاده از این ارزها در بیشتر از نیمی از دنیا رایج می‌شود و استفاده از پول‌های کاغذی به حداقل خود می‌رسد و این یعنی تحولی بزرگ در دنیای کسب و کار تا این سال‌ها در راه است. در ایران نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا در سال‌های اخیر بیشتر از همیشه نام ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین را از افراد مختلف می‌شنویم و ممکن است این سوال برای خیلی از افراد پیش بیاید که اصلا تهیه بیت کوین در ایران چگونه است و چه مزایایی دارد و چطور می‌توان آنرا به
 دست آورد.
سرمایه سرگردان مالباخته‌های بورسی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه