معاون وزیر راه و شهرسازی:

نهاد عالی سیاستگذاری اقتصاد دریامحور تشکیل می شود

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، دریا به عنوان یکی از پیشران‌های مهم و اقتدار کشور معرفی شده است، گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد دریامحور نیازمند مدیریت یکپارچه و چابک در سطح عالی کشور هستیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌اکبر صفایی با اعلام اینکه ابلاغ سیاست‌های دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، موجب هماهنگی و انسجام در مجموعه ارگان‌های دریایی کشور ایجاد خواهد شد، به تشریح برخی از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق این سند مهم در کشور پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه ابلاغ سند دریا محور نقطه عطفی در تاریخ کشور جمهوری اسلامی ایران است، افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه اقتصاد دریا شکل گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کارگروه اقتصاد دریا توسط معاون اول رییس جمهور و کارگروه اقتصاد دریا با حضور وزرای مرتبط و دبیری وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که در این کارگروه نیز طرح‌هایی در رابطه با توسعه ساحل و دریا تعریف شد.
صفایی با اشاره به طرح‌های توسعه ساحل و دریا در راستای تحقق سند اقتصاد دریامحور، گفت: طرح‌های مولد کشاورزی و جانمایی طرح‌هایی در رابطه با صنعت پتروشیمی و نفت در سواحل و بنادر کشور انجام و اقدامات اجرایی برخی از پروژه‌ها آغاز شده است.
 نهاد عالی سیاستگذاری  اقتصاد دریامحور  تشکیل  می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه