استاندار هرمزگان

افزایش چند برابری تولید آبزیان در هرمزگان اقدام شاخص‌ دولت در حوزه شیلات است

استاندار هرمزگان گفت: افزایش چند برابری تولید آبزیان، ساماندهی صیادان بدون مجوز، ساخت مراکز تقویت ذخائر، برق‌رسانی به مزارع میگو، ساخت و نصب چند هزار زیستگاه و آموزش نیروی انسانی در هنرستان‌های تخصصی از شاخص‌ترین اقدامات دولت مردمی در حوزه شیلات استان است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی دوستی در نشست با سیدحسین حسینی رییس سازمان شیلات ایران، با بیان اینکه ۱۴ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در دست احداث داریم، اظهار کرد: بعضی از اراضی این طرح‌ها دارای معارضینی است که باید با جلب رضایت همه طرف‌ها هرچه سریع‌تر بتوانیم آن‌ها را رفع کنیم تا مزارع جدید نیز ظرف سال آینده به بهره‌برداری برسند.
وی بیان کرد: در استان هرمزگان ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به پروژه‌های پیشران اختصاص داده‌ایم که از این میان ۷۰۰ میلیارد ریال فقط به تولید بچه‌ماهی تخصیص یافته است تا از این طریق سود تسهیلات فعالان این حوزه به حداقل برسد و بتوانیم کل زنجیره پرورش آبزیان را در استان داشته باشیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به دستور رییس جمهور در سفر به هرمزگان مبنی بر ساماندهی شناورهای صیادی، عنوان‌کرد: بخش زیادی از این طرح انجام شده و امیدواریم تا سفر دوم رییس جمهور به پایان خواهد رسید.
 افزایش چند برابری تولید آبزیان در هرمزگان اقدام شاخص‌ دولت در حوزه شیلات است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه