با گسترش حوزه کســب و کار دریا محور؛

شیلات گیلان از ظرفیت دریا در کشتاب ورزی بهره می‌گیرد

مدیرکل شیلات گیلان بر بهره گیری از ظرفیت دریا در کشتاب ورزی (کشت بدون خاک) تاکید کرد و افزود: با گسترش حوزه کسب و کار دریا محور و استفاده از ظرفیت‌هایی که در این حوزه برای هفت استان وجود دارد شیلات گیلان از سال گذشته برای استفاده مناسب از آب دریا ۲ اَبَر پروژه تعریف کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، کوروش خلیلی با اشاره به ابلاغ سیاست های دریا محور،به ایرنا گفت: یکی از این طرح‌ها که با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود فعال کردن بندرکیاشهر است (اقدامات اجرایی آن از نیم سال دوم سال ۱۴۰۱ با برطرف کردن بروکراسی های اداری، نحوه واگذاری، اخذ گزارش مشاور، انجام مکاتبات با سازمان برنامه و بودجه انجام شد) که برای این پروژه برنامه ریزی هشت تا ۱۰ ساله انجام شده و فعالیت‌های موثر شیلاتی در دست انجام است.
وی اضافه کرد: با توجه به اشکالات تکنیکی که در حوزه پرورش ماهی در قفس از قبل وجود داشت شیلات گیلان با بهره گیری از نظرات مشاوران بدنبال ایجاد بندرهای دریا پایه در حوزه شیلاتی است؛ مشاوران پنج نقطه در نوار ساحلی را برای ایجاد این بنادر مشخص می کنند تا با راه اندازی بنادر شیلاتی(با مشارکت بخش خصوصی) درآمد ناخالص حاصل از تولید محصولات شیلاتی در گیلان افزایش یابد .
خلیلی تصریح کرد: باتوجه به کاهش آب دریای خزر، اجرای این پروژه که حوزه شیلات و گردشگری در آن فعالیت خواهند داشت با درنظر گرفتن همه مولفه های لازم انجام می شود؛ در حوزه های شیلاتی ظرفیت درآمد زایی و اشتغالزایی بسیار بالایی وجود دارد که می تواند بعنوان یکی از پایه‌های محوری توسعه اقتصادی استان باشد.
مدیرکل شیلات گیلان افزود: هم اکنون در استان یک بندرصیادی در شهرستان بندرانزلی فعال است اما باید تعداد این بنادر به سه برابر ظرفیت موجود افزایش یابد تا علاوه بر اشتغالزایی در تولید نیز تحول ایجاد شود.
شیلات گیلان از ظرفیت دریا در کشتاب ورزی بهره  می‌گیرد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه