آغاز عملیات ساخت یک فروند شناور لایروبی توسط شرکت کشتی سازی صدرا 

عملیات ساخت و تحویل یک فروند شناورلایروبی ۱۰۰۰ متر مکعبی در شرکت کشتی سازی صدرا امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسن خیریانپور در این آئین با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد دریا محور از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: برای نخستین بار در سطح کشور توسط شرکت صدرا با همکاری اداره کل ‌بنادر شناور لایروب موتوردار با ظرفیت یک هزار متر مربع آغاز شده است.
وی افزود: براساس تعهدات شرکت کشتی سازی صدرا مقرر شد در مدت ۲سال اعتبار چهارمیلیون یورویی یا ۷۵ میلیارد تومان این شناور به مرحله بهره برداری برسد.
خیریانپور تصریح کرد: طراحی و ساخت این لایروب در سطح کشور در حال انجام است، با توجه به وجود ۴۸۷ کیلومتر سواحل، سه بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد این ظرفیت می‌تواند در اقتصاد دریا محور موثر باشد.
وی ادامه داد: ساخت این شناور لایروبی می‌تواند در زمینه کریدور شمال به جنوب و کشورهای اتحادیه اورآسیا موجب تحرک اقتصادی در استان مازندران شود و رافع برخی مشکلات و تنگناها بنادر در زمینه لایروبی باشد.طول این شناور ۷۰ متر و عرض آن ۱۳ متر بوده و همچنین مجهز به ۲ بیل مکانیکی با ظرفیت  ۱۰۰۰ متر مکعبی است.
آغاز عملیات ساخت یک فروند شناور لایروبی توسط شرکت کشتی سازی صدرا 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه