۳۰ هزار تُن آبزی در گلستان تولید شد


مدیرکل شیلات گلستان میزان تولید آبزیان استان در سال جاری را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: گلستان جزو استان‌های متنوع شیلاتی در کشور است.
به گزارش اقتصادسرآمد، اسماعیل جباری به ایرنا اظهار کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب توجه به اقتصاد دریا است که در همین راستا توسعه میگو، پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر در سواحل استان گلستان در دستور کار قرار گرفته است.
وی از تولید سه هزار و ۷۰۰ تن میگو با استفاده از آب شور دریا در گلستان خبر داد و افزود: زمین‌های شور و لم‌یزرع گمیشان تبدیل به مزارع میگو شده که از لحاظ اقتصادی و اشتغالزایی یک ظرفیت مهم برای استان محسوب می‌شود.
مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه مزارع پرورش میگو در سال جاری برای سه هزار گلستانی شغل ایجاد کرد، یادآور شد: زنجیره ارزش میگو موضوع دیگری بود که مورد توجه قرار گرفت و علاوه‌بر تولید، صادرات و غذا، مراکز عمل‌آوری میگو در استان نیز راه‌اندازی شد.
به گفته جباری؛ در گذشته هفت مرکز عمل‌آوری میگو در گلستان فعال بود که با ایجاد ۲ مرکز عمل‌آوری جدید در سال ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲ هزار تن، تعداد این مراکز در استان به ۹ مرکز افزایش پیدا کرد که در حوزه فیله کردن و بسته‌بندی برای صادرات میگو فعالیت می‌کنند.
۳۰ هزار تُن آبزی در گلستان تولید شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه