وزیر کشور در معارفه استاندار لرستان مطرح کرد :

تکمیل راه‌آهن خرم‌آباد - اندیمشک با ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار دولت

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- احمد وحیدی در آیین معارفه استاندار لرستان اظهار کرد: جبهه مقاومت جبهه‌ای مستحکم است که دائم به دنیا عرضه و کشور با ماموریت های چندگانه در این عرصه حرکت می‌کند.
وی گفت: در این راستا نقشه راه پیروزی ملت فلسطین است، جبهه مقاومت یک جبهه به هم پیوسته و رمز پیروزی می باشد.
وحیدی افزود: دولت سیزدهم در زمانی به مسوولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کردند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند، همچنین کم کاری داخلی هم مزید بر علت شد.
وزیر کشور اظهار داشت: اتکا به توانمندی داخلی از شعارهای دولت سیزدهم بود و در این راستا توجه از خارج به توانمندی داخل گفتمان اصلی دولت شد، همچنین باتوجه به ظرفیت های مختلف در کشور این مهم شدنی و در حال تقویت است.
وحیدی یادآور شد: تلاش بدون وقفه از جمله دستاوردهایی است که می‌تواند ما را پیروز کند ، انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه و اخلاق مداری از صفات افراد در رأس مسوولیت می‌باشد.
وی افزود: اقدامات بسیاری باید در لرستان صورت گیرد  دولت پیگیر تکمیل سدهای نیمه تمام در این استان بوده و با تامین اعتبارات انجام می‌شود، همچنین کار دولت پیگیری مطالبات مردمی است.
وزیر کشور گفت: راه‌آهن خرم‌آباد به اندیمشک اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن که از دغدغه و مطالبات مردم بوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.
وحیدی ادامه داد: باید تلاش کنیم پروژه های عمرانی هرچه سریعتر به سرانجام برسد تا مردم بهره‌مند شوند، همچنین مشارکت مردم به عنوان حضور در بخش خصوصی مهم تلقی می‌شود و باید زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کرد.
وحیدی با بیان اینکه از زحمات فرهاد زیویار استاندار سابق لرستان کمال قدردانی را دارم، گفت: معاندان شرایطی را به ناحق ایجاد کرده‌اند که تلاش مدیران جمهوری اسلامی زیر سوال رود، اما شاهد دغدغه آنان هستیم.
وی افزود: دشمنان دائم در تلاش هستند تا بی‌ثباتی را در کشور القا کنند، اما می‌بینیم، چگونه زحمات مدیران به نتیجه رسیده و کشور در حال پیشرفت است.
، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، گفت: پذیرش مسئولیت در نگاه اسلام سخت‌گیرانه است و هر مسئول باید پاسخ‌گوی اقدامات خود باشد.
او با بیان اینکه لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان، منابع طبیعی و خدادادی و نیروهای انسانی متعهد به‌علت برخی دلایل درونی و بیرونی در محرومیت به‌سر می‌برد، اضافه کرد: این استان با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وضعیت این استان امروز همانند یک بیمار است که نیاز به درمان دارد، یادآور شد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا وضعیت اشتغال در لرستان بهبود یابد.
شاهرخی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به لرستان در آذرماه 1400 متذّکر شد: آیت‌الله رئیسی در این سفر گفت که ما اشتغال این استان را با نگاه ویژه دنبال می‌کنیم، اما این ویژه‌بودن طبق مشاهدات میدانی ما محقق نشده‌است.
او با تأکید به وجود 35هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان، بیان کرد: ما این صنایع راکد را از بس تکرار کرده‌ایم که دیگر مشمئزکننده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با ذکر اینکه احداث سد گاوشمار معطل مادۀ 23 است، خاطرنشان کرد: استاندار باید ماه‌ها تلاش کند تا ثابت کند که مسیر راه‌آهن دورود به خرم‌آباد جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است.
شاهرخی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی در سفر به لرستان گفته بود که صدای قطار باید در این استان شنیده شود، اما تلاش مسئولان باید برای مقدمات اجرای این مصوبات باید همچنان به نتیجه نرسد.
او با بیان اینکه عدم اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به نارضایتی مردم منجر می‌شود، اضافه کرد: استاندار جدید باید این مشکلات را با همکاری وسیع رفع کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید به ناتمام‌بودن هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو و پادگان 07، اعلام کرد: اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری نرسد ممکن است بار دیگر شاهد تودیع و معارفۀ استاندار دیگری باشیم.
شاهرخی گفت: اگر علل بیرونی عقب‌ماندگی لرستان رفع شود ما نیز علل درونی را برطرف می‌کنیم و انتظار داریم که نگاه دولت به این استان تغییر
 یابد.
او با اشاره به فرسودگی صنایع در لرستان، تأکید کرد: عده‌ای برای ایجاد صنایع در این استان وام به یورو و دلار دریافت کردند، اما این پروژه‌ها را نیمه‌تمام رها کردند.
- استاندار جدید لرستان گفت: وحدت و همدلی نخبگان، دانشگاهیان و مردم موجب شکوفایی و بروز قابلیت ها می‌شود که این روند در راستای گره گشایی از مشکلات مردم و رشد و توسعه استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
ابوطالب شفقت ، اظهار کرد: اهداف اصلی نظام نباید فراموش شود و در یک جامعه اسلامی و انقلابی هستیم باید مبانی نظری را شناسایی و بر آن اساس حرکت کنیم.
وی گفت: دستیابی به تمدن اسلامی و آماده‌سازی برای ظهور منجی عالم از اهداف ما در نظام اسلامی است و باید رفاه اجتماعی و رفاه فردی در شأن نظام اسلامی و شیعی باشد.
وی افزود: پذیرفتن مسوولیت یعنی نوکری برای مردم و تعامل با مردم نیز باید بر اساس خدمت و نوکری باشد.
شفقت وحدت، همدلی و همراهی مردم و دولت را عامل شکوفایی و اعتلای نظام دانست و گفت: کوچکترین خطا را دشمنان بزرگ شمرده و مسوولان را نالایق جلوه می‌دهد و رسانه‌ها باید در این راستا اقدام کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند.
استاندار سابق لرستان نیز در این آیین با اشاره به به ۳۰ ماه خدمت مردم در استان، گفت:  دولت سیزدهم با عنایت ویژه رهبری، صادقانه و شبانه روز مشغول خدمت به مردم است.
فرهاد زیویار افزود: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، چالش های متعددی وجود داشت که با اقدامات کارشناسانه، بسیاری از موانع رفع و مسیر برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم هموار شده است.
وی افزود: در ابتدای ورود به لرستان(آ؛از بکار دولت سیزدهم) خزانه خالی بود و اعتبارات نقدی این استان به ۲۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسید اما با اقدامات مناسب و فروش نفت، وضعیت در شرایط فعلی بهبود یافته است.
اوبا بیان اینکه روند اجرای مصوبات سفر اول رئیس جمهور به لرستان مطلوب است ، افزود: پروژه راه‌آهن که با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۹۶ تعطیل شده بود، امروز با ۵۱ درصد پیشرفت در حال اجراست.
وی گفت: وضعیت اشتغال در لرستان مناسب نیست و بیکاری جوانان را رنج می‌دهد اما اقدامات بسیاری انجام شده همچنین بسیاری دیگر هم مغفول مانده است.
او ادامه داد: سال گذشته ۳۱ هزار شغل در لرستان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است و در بسیاری از رتبه های مختلف این استان جایگاه خوبی دارد.

تکمیل  راه‌آهن  خرم‌آباد - اندیمشک  با ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی  در دستور کار دولت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه