بررسی رفع مشکلات پتروشیمی داراب با حضور مسئولان در مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به سفر جمعی از نمایندگان به استان فارس گفت:درخصوص مشکل پتروشیمی داراب نیز ظرف یک هفته آینده با مسئولانی از وزارت نیرو، وزارت نفت (شرکت ملی گاز) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نشستی برگزار خواهد شد تا درخصوص موضوع آبرسانی به این پتروشیمی و خوراک آن تعیین تکلیف صورت گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایلنا، علی خضریان درباره سفر خود و جمعی از نمایندگان مجلس به استان فارس گفت: در ادامه سفرهایی که با هدف نظارت میدانی نمایندگان مجلس صورت گرفته است، به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، محمد سرگزی نماینده زابل و همچنین همراهی دو تن از نمایندگان این استان محمدجواد عسگری و فرهاد طهماسبی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس بازدید شد و طی دو جلسه با حضور مسئولان محلی، استانی و ملی تصمیماتی اتخاذ شد. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: درخصوص اجرای پروژه های نیمه تمام شهرستان داراب مقرر شد پروژه راه اصلی داراب به فسا اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی از محل فاینانس بانک ملی اجرایی شود؛ همچنین تخصیص اعتبار این پروژه نیز که برای آن ۷۱ میلیارد تومان از بودجه در نظر گرفته شده صددرصدی اختصاص پیدا کند.
نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: پیرامون تکمیل عملیات اجرایی فرودگاه داراب نیز مقرر شد فنس کشی و محصور شدن فرودگاه و لکه گیری باند فرودگاه تا پایان سال انجام شود. همچنین هواپیمایی آسمان نیز پروازهای خود را در این فرودگاه برقرار کند. در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز مقرر شد اعتباری برای این فرودگاه در نظر گرفته شود.
خضریان اظهار داشت: درخصوص جاده قدیم فسا به داراب نیز مقرر شد معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی اعتبار مربوط به این راه مواصلاتی را به صورت صددرصدی تخصیص دهد. همچنین اعتبار ۸ میلیاردی مسیر بهادران به حاجی‌آباد باید به صورت صددرصد تخصیص یابد.وی گفت: درخصوص مشکل پتروشیمی داراب نیز ظرف یک هفته آینده با مسئولانی از وزارت نیرو، وزارت نفت (شرکت ملی گاز) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نشستی برگزار خواهد شد تا درخصوص موضوع آبرسانی به این پتروشیمی و خوراک آن تعیین تکلیف صورت گیرد.خضریان خاطرنشان کرد: درباره مشکل ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در منطقه دبیران ظرف ۱۵ روز آینده نشستی در شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار خواهد شد که مصوبه الحاق اراضی به این واحدهای مسکونی در نشست شورا پیگیری می شود.سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: پیرامون مشکلات آب شهرستان های داراب و زرین دشت نیز با اختصاص اعتباری که آبفا متقبل شده است تا پایان سال ۲۰ روستا در این منطقه آبرسانی خواهند شد. همچنین مقرر شد گازرسانی به مناطق فسارود، فورگ و مزایجان تا پایان سال انجام شود.
بررسی رفع مشکلات پتروشیمی داراب  با حضور مسئولان در مجلس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه