واگذاری‌های سازمان بنادر از مکانیزم درستی  تبعیت می کند

سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران در رابطه با نوع واگذاری های سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی، گفت: خوشبختانه واگذاری ها به بخش خصوصی از مکانیزم درستی تبعیت می کند و سخت گیری های لازم در این راستا از سوی سازمان بنادر وجود دارد.    
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدعلی مازندرانی در خصوص واگذاری های سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه واگذاری ها به بخش خصوصی از مکانیزم درستی تبعیت می کند و اگر جایی هم ایراداتی وجود داشت نباید تمامی روش را زیر سوال برد، در این رابطه سخت گیری های زیادی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد و سایر دوستان اگر مسئله ای مدنظرشان است به صورت مشاوره ای و پیشنهادی ارائه کنند تا بتوان فعالیت ها را به شکل مطلوب تری پیش برد.
مازندرانی در خصوص مقوله سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی، اظهار کرد: بنادر از زیرساخت های استراتژیک، یک حاکمیت است و فعالیت بر حسب کنوانسیون های بین المللی، اهمیت سازمان بنادر و دریانوردی را در حوزه دریایی نشان می دهد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین الزامات برای فعالیت های بندری و دریایی وجود زیرساخت های منتهی به بنادر اعم از جاده، ریل و مسیر هوایی است و اگر هدف گذاری بر مبنای رونق اقتصاد و پویایی حوزه بندری و دریایی باشد، بایستی ایجاد زیرساخت هایی با بهترین کیفیت عملیاتی شود.
این سرمایه گذار بخش خصوصی با تاکید بر اینکه بنادر محل عبور و نه رسوب کالا است، اظهار کرد: رسوب کالا منجر به افزایش قیمت تمام شده کالا و در نهایت تورم می شود، بنابراین باید ترخیص هرچه سریع تر کالا در بنادر مدنظر قرار گیرد و این گونه مانع از افزایش قیمت برای مصرف کنندگان شد.
مازندرانی با اشاره به اینکه بنادر ایران از نظر اپراتوری و خدماتی وضعیت مطلوبی دارند، گفت: نباید در این حوزه از رقبای منطقه ای خود عقب بمانیم و حمایت از حوزه بندری و دریایی باید در دستور کار دولتمردان و تمامی ارکان حاکمیتی باشد.
وی افزود: چالش در حوزه دریایی و بندری باید کنار گذشته شود و با حمایت سعی در پیش برد اهداف تعیین شده در بنادر کشور داشته باشند.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران با بیان اینکه توسعه بنادر،  توسعه و پیشرفت منطقه ای را به دنبال دارد، گفت: با ارائه تسهیلات حداکثری از محل وجوه اداره شده به فعالان دریایی و بندری، می توان شرایط  بهتری را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در بنادر ایران ایجاد کرد.
مازندرانی با اشاره به اینکه افزایش شناورها با پرچم ایران، قابل تقدیر است، گفت: خوشبختانه در بخش لاینری در بنادر کمبود اسکله هم نداریم، اما امیدواریم در حوزه خدمات دریایی تعرفه ها کاهش پیدا کند و فعالیت ها در این بخش با توجه به افزایش هزینه ها، توجیه پذیر باشد.
سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران افزود: باید تعامل با کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه بندری و دریایی به طور جدی تری مدنظر قرار گیرد و در حوزه گردشگری دریایی فعالانه تر عمل کنیم، باید بدانیم که رونق صنعت دریایی اشتغال آفرینی بالایی به همراه دارد و نباید به راحتی از کنار این مسئله بگذریم.
واگذاری‌های سازمان بنادر از مکانیزم درستی  تبعیت می کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه