آغاز مسابقات جام آبی ربات‌های  زیردریایی در یزد


گام دوم مسابقات کشوری جام آبی ( ربات‌های زیردریایی) با حضور تیمهای منتخب دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه یزد آغاز شد.
دبیر مسابقات در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گام نخست این رقابتها در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد افزود: در این مرحله ۳۷ تیم شامل ۱۴ تیم از دانشگاه یزد، هشت تیم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، چهار تیم از دانشگاه صنعتی اصفهان، سه تیم از دانشگاه صنعتی شریف ، ۲ تیم از دانشگاه آزاد یزد، ۲ تیم از دانشگاه تهران، ۲ تیم از دانشگاه اصفهان، یک تیم از شاهرود و یک تیم از دانشگاه علم و صنعت حضور داشتند.
محمد هادی هنرور با بیان اینکه این رقابت ها سه روز ادامه دارد اظهار کرد: در نهایت ۱۷ تیم شامل یک تیم از دانشگاه یزد ، سه تیم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک تیم از دانشگاه صنعتی شریف و یک تیم از هر یک از دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و صنعتی شاهرود به گام دوم که امروز در یزد آغاز شد، راه یافتند.
دبیر رقابتهای جام آبی دانشگاه یزد اظهار کرد: بعد از اعلام رتبه‌بندی‌های گام دوم، در نهایت ۶ تیم برتر به گام سوم این مسابقات که ۱۵ تا ۱۷ آذرماه در قشم برگزار می شود راه می یابند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را بهبود نفوذ دانش و نیز نشاط اجتماعی استان از طریق اجرای یک رویداد عمومی ترویجی به صورت مسابقه فناورانه، تقویت برند استان یزد در زمینه رباتیک به ویژه رباتیک زیر آب و ایجاد روحیه و رویکرد فعالیت مساله محور در جوانان دانشگاهی و امیدواری به آینده موفق در این مسیر بیان کرد.
وی اضافه کرد: این رویداد مبتنی بر تعریف یک مسابقه بین ربات‌های زیردریایی در آیتم‌های سرعت و چابکی و کنترل اتوماتیک و شامل آموزش تخصصی و کارگاه توانمندسازی تیم‌ها برگزار می شود.
جام آبی یزد یک رویداد دانشجویی است که از سال ۱۴۰۱ توسط دانشگاه یزد برگزار می شود، موضوع رویداد مجموعه مسابقاتی با محوریت ربات های متحرک بدون سرنشین زیر آب است.
این دسته ربات ها کاربردهای رو به گسترشی در صنایع مرتبط با دریا ، سد، نفت و گاز و محیط زیست دارند و نیاز به توسعه آنها رو به فزونی است.
مسابقات جام آبی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری است.
آغاز مسابقات جام آبی ربات‌های  زیردریایی در یزد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه