حسینی در نشست با پيشكسوتان شيلات:

ضرورت تدوين كارگروه تخصصی اجراي سياست هاي توسعه دريامحور

ضرورت تشکیل كارگروه تخصصي براي تدوين هر چه بهتر سياست هاي توسعه دريامحور كه توسط مقام معظم رهبري (ره) مورد تاكيد قرار گرفته است به بررسي جوانب موضوعات بپردازد.
به گزارش اقتصادسرآمد از روابط عمومي سازمان شيلات ايران دومين نشست تخصصي پيشكسوتان شيلاتي با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات، معاونان و مديران ستادي در محل سالن جلسات برگزار شد.
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين جلسه به بيان اهداف و سياست هاي اين سازمان براي اجراي توسعه دريامحور اشاره كرد و گفت: براي تامين امنيت غذايي بايد نقش آفريني شيلات در بخش كشاورزي پررنگ ديده شود.
سيدحسين حسيني افزود: با كمك بخش هاي پژوهشي و نگاه دانش بنيان خواهيم توانست سياست ها و اهداف اين حوزه را اجرايي كنيم.
وي ادامه داد: برنامه جامعي براي اجراي سياست هاي كلي توسعه دريامحور كه توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شده است تدوين شده كه به  دنبال رفع تعارض هاي آن هستيم.
حسيني گفت: سياست گذاري يكپارچه امور دريايي و تقسيم كار ملي، مديريت چابك و كارآمد دريا به منظور بهره گيري حداكثري از ظرفيت هاي موجود، توسعه فعاليت هاي اقتصادي دريامحور و ايجاد قطب هاي توسعه دريايي پيشران در سواحل، جزاير و پسكرانه ها و تسهيل و توسعه سرمايه گذاري و مشاركت داخلي و خارجي با ايجاد زيرساخت هاي لازم نرم افزاري و سخت افزاري از مهمترين سياست هاي سازمان شيلات در برنامه تدوين شده مدنظر است.
وي افزود: لازم است كارگروهي تخصصي سياست هاي كلي و برنامه هاي اين بخش را گام به گام با نگاه زنجيره اي پيش ببرد.
گفتني است در اين جلسه كمك براي تدوين طرح جامع توسعه محور با نگاه پژوهشي، استفاده از فن آوري هاي نوآورانه و مشاركت جوامع محلي، توجه به ايجاد شهرهاي شيلاتي و توريستي در مناطق مختلف ساحلي، امنيت غذايي دانش بنيان، كشاورزي فراسرزميني با نگاه به آبزي پروري، هدف گذاري صادراتي براي محصولات شيلاتي با نگاه مشاركت خارجي، توجه به تقاضا محوري و .... از مواردي است كه در اين جلسه توسط پيشكسوتان عنوان شد.
 ضرورت تدوين كارگروه تخصصی اجراي سياست هاي توسعه  دريامحور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه