در نشست خبری مدیران بنادرغرب و شرق هرمزگان مطرح کرد:

از ساخت بندر جدید لنگه تا بهره‌برداری از بندر سیریک، به زودی

گروه بنادر - در آستانه هفته حمل و نقل، مدیر بنادر و دریانوردی لنگه و غرب هرمزگان و معاون بندری و دریایی بنادر شرق هرمزگان و بندر شهید باهنر در یک نشست خبری مشترک، مهمترین اقدامات و دستاوردهای این بنادر را تشریح کردند.
به گزارش اقتصادسرآمد مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی لنگه و غرب هرمزگان در این نشست خبری اعلام کرد: مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز شده و با این طرح پروژه مطالعه احداث بندر جدید لنگه سرعت گرفته است.به گفته وی، با توجه به محصور شدن مجتمع بندری بندرلنگه در درون شهر و نبود امکان توسعه فیزیکی پسکرانه بندر، به منظور ارتقای جایگاه بندرلنگه در حوزه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل دریایی از این بندر، از تیرماه سال جاری مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه آغاز شده که تا کنون با پیشرف ۶۰ درصدی همراه بوده است.مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: بندرجدید لنگه با عمق آب ۱۲ متر و در پسکرانه ای به وسعت ۷۰۰ هکتار قادر به پذیرش کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن خواهد بود که نقش اساسی در توسعه دریامحور و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بندرلنگه و غرب استان هرمزگان دارد.
فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان
سالاری خاطرنشان کرد: با انجام کامل این طرح، فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و همچنین افزایش زمینه رقابت‌پذیری بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان فراهم خواهد شد.مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین اعلام کرد: در هشت‌ماهه امسال بنادر غرب استان توانست با کابوتاژ یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۲۸ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۴۹ تن فرآورده‌های نفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کند.
سالاری، از افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی خبر داد و گفت: در دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که بیشتر آن محموله خودرو بودهف به ۲۹۹ هزار و ۹۹۹ تن رسید که نشانگر افزایش ۳۱ درصدی است.سالاری خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی ترانزیت بیش از ۱۳۲ هزار و ۳۶۳ خودرو با افزایش ۲۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت.

بهره‌برداری بندر چندمنظوره سیریک با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه و حوضچه
محمد احمد‌زاده، معاون بندری و دریایی بنادر شرق هرمزگان و بندر شهید باهنر در این نشست خبری از بهره‌برداری بندر چندمنظوره سیریک با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه و حوضچه به مساحت ۳۵ هکتار، همزمان با سفر آتی رئیس جمهور به هرمزگان خبر داد.

سهم بالایی در رونق دریانوردی بندرسیریک به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان 
به گفته وی، بندرسیریک به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در رونق دریانوردی، فراهم شدن بسترهای اقتصادی از جمله توسعه ترانزیت و صادرات و واردات کالا افزایش راندمان اقتصادی و افزایش تعاملات اقتصادی و رونق بخشی به معیشت مردم بومی دارد.

در تشریح عملکرد هشت ماهه بخش مسافری بنادر شرق استان
احمدزاده همچنین در تشریح عملکرد هشت ماهه بخش مسافری بنادر شرق استان افزود: در این بازه زمانی بیش‌ترین میزان رفت و آمد مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز به میزان یک میلیون ۷۶۷ هزار و ۵۸۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش به ثبت رسید.

افزایش ۴۷ درصدی تردد گردشگران خارجی به جزایر قشم و هرمز
وی با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی تردد گردشگران خارجی به جزایر قشم و هرمز نیز گفت: در این مدت ۲۲ هزار و ۳۳۷ نفر در مسیر دریایی جزایر قشم و هرمز جابه‌جا شدند.
احمدزاده میزان جابه‌جایی مسافر در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه را ۱۲ هزار و ۶۹۰ مسافر اعلام کرد که در این مسیر نیز افزایش هشت درصدی به ثبت رسید.
معاون بندری و دریایی بنادر شرق هرمزگان و بندر شهید باهنر توسعه گردشگری را لازمه پیشرفت اقتصاد دریامحور دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود و نیز ارتقا این جایگاه شاخصه مهمی برای جذب گردشگران خارجی، ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.
احمد زاده همچنین اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته از سوی فرمانداری جزیره ابوموسی و دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری برای نخستین بار خط مسافری بندر شهید حقانی به مقصد جزیره ابوموسی راه‌اندازی شد.
وی گفت: در نخستین اقدام به صورت ۲ سفر در هفته این خط فعالیت می‌کند که با استقبال هموطنان به تعداد سفر بیشتری افزایش خواهد يافت.
 از ساخت بندر جدید لنگه تا بهره‌برداری از بندر سیریک، به زودی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه