رئيس كميته مديريت صيد سازمان شيلات ايران خبرداد:

سوشي و ساشيمي ايراني در راه بازارهاي صادراتي

با انتقال تكنولوژي هاي نوين از كشورهايي همچون ژاپن، تون ماهيان داراي ارزش اقتصادي بالا، تبديل به سوشي و ساشيمي شده و راهي بازارهاي صادراتي مي شوند.
به گزارش اقتصادسرآمد،  رئيس كميته مديريت صيد سازمان شيلات ايران در گفت و گو با راديو اقتصاد از وجود برخي تون ماهيان صيد شده در كشور براي تبديل شدن به محصولاتي با ارزش اقتصادي بالاتر و ورود به بازارهاي صادراتي، خبر داد و گفت: بر اساس آمار،در سال گذشته 751 هزار تن صيد از آبهاي شمال و جنوب كشور انجام شد ،كه 718 هزار تن مربوط به صيد جنوب و آبهاي خليج فارس و درياي عمان بوده و 290 هزار تن آن مربوط به تون ماهيان و شبه تون ماهيان است.
دكتر رضا عباسپور نادري افزود:بر اساس تفاهم نامه ا ي كه با سازمان توسعه صنعتي ملل متحد (يونيدو) منعقد شده ،برنامه انتقال فناوري ها و مهارت هاي جديد در زمينه فراوري آبزيان از كشورهاي صاحب نام در اين زمينه همچون ژاپن،ايجاد شده است.
وي ادامه داد:برخي گونه هاي تون ماهيان صيد شده همچون يلوفين كه داراي ارزش اقتصادي بالايي هستند،مي توانند براي تبديل شدن به سوشي و ساشيمي، فراوري،و راهي بازارهاي صادراتي شوند.
دكتر نادري تصريح كرد:كشور ژاپن يكي از كشورهاي پيشرو در حوزه فعاليت هاي شيلاتي و تكنولوژي هاي نوين در عرصه فراوري و صادرات آبزيان است و فرصت مناسب است كه از گونه هاي با ارزشي همچون گيدر براي اين منظور بهره برداري شود.
سوشي و ساشيمي ايراني  در راه بازارهاي صادراتي
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه