تاریخ انتشار:1402/12/15
۱۴ شهر و روستای سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر زلزله قرار گرفت

رییس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

۱۴ شهر و روستای سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر زلزله قرار گرفت

اقتصادسرآمد - رییس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر ضرورت ارتقای تاب‌آوری شهری و روستایی در برابر حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در سیستان و بلوچستان از تاثیر ۱۴ شهر و روستای استان از زلزله با بزرگی ۵.۶ خبر داد.

به گزارش اقتصادسرآمد، علی بیت‌اللهی عضو هیات عملی و رییس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزییاتی از زلزله با بزرگی ۵.۶ را که امروز ۱۵ اسفندماه در ساعت ۷:۵۰ صبح در بخش جنوبی استان سیستان و بلوچستان رخ داد تشریح کرد.

رییس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله ۵.۶ سیستان و بلوچستان در بخش جنوبی استان و در مرز شمالی زون مکران رخ داد که امتداد گسل جازموریان این زون را از ناحیه گودال‌های جازموریان جدا می‌کند. عمق کانون این زلزله ۸۰ کیلومتری گزارش شده است و تاکنون گزارشی از خسارت و تلفات گزارش نشده است.

بیت اللهی ادامه داد: در مجموع ۴ شهر شامل فنوج، گلمورتی، بنت، اسپکه با مجموع ۳۳ هزار و ۹۰۳ نفر و ۵ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی و ۱۰ روستا با ۲۲ هزار و ۶۵۶ واحد مسکونی که از این تعداد واحد مسکونی ۱۹ هزار و ۶۴ واحد فاقد اسکلت بودند تحت تاثیر شدت زلزله با بزرگی ۵ تا ۴ قرار گرفتند که تاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است.

وی بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و همچنین ارتقای تاب‌آوری شهری و روستایی در برابر حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در سراسر کشور و از جمله سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

برچسب ها : علی بیت‌اللهی سیستان و بلوچستان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

اخبار روز
ضمیمه