رهبرانقلاب پس از غرس سه اصله نهال؛

حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند «جهاد» بود

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از ملت ایران به خاطر حضور در پای صندوق‌های رای فرمودند: حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند یک جهاد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز بعد از کاشت ۳ اصله درخت که همزمان با روز درختکاری انجام شد، از حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفند تشکر کردند و گفتند: حضور ملت ایران در انتخابات انجام وظیفه اجتماعی و تمدنی و یک جهاد بود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دشمنان حدود یکسال با تبلیغات خود تلاش کردند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و انتخابات از رونق بیفتد اما مردم با حرکت بزرگ و حماسه‌آمیز خود در ۱۱ اسفند، به مواجهه با تلاش دشمنان رفتند، بنابراین این حرکت یک جهاد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دست‌اندرکاران انتخابات اعم از مسئولین برگزاری، تبلیغات و حفظ امنیت نیز تشکر و قدردانی کردند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به وقوع سیل در بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و خسارت‌های وارد شده به مردم تاکید کردند: کمک‌ها و امدادهایی که از طرف بخش‌های دولتی و غیر دولتی در حال انجام است، باید ادامه پیدا کند و کسانی هم که توانایی ورود به امداد و کمک را دارند، برای کمک‌رسانی وارد شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود با اشاره به روز درختکاری، کاشت درخت را یک سرمایه‌گذاری باصرفه و پرسود خواندند و افزودند: درخت دارای ثمرات زیادی همچون افزایش اکسیژن هوا و مقابله با آلاینده‌ها است، بنابراین یک سرمایه‌گذاری پرسود است به‌خصوص در شرایط زندگی ماشینی امروز که متاسفانه آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده‌اند.
ایشان اهتمام اسلام را بر ارتباط انسان با طبیعت و همچنین مراقبت از طبیعت یادآور شدند و با اشاره به غرس سه اصله درخت برای نشان دادن اهتمام بیشتر به درختکاری، از جمله کاشت یک درخت زیتون گفتند: برای اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و البته بسیار مقاوم فلسطین، یکی از درخت‌هایی که امروز کاشته شد، درخت زیتون بود و این اقدام نمادین در واقع برای ابراز سلام به آنها بود و اینکه بگوییم همواره حتی در کاشت درخت نیز به یاد مردم فلسطین هستیم.
رهبر انقلاب اسلامی علاوه برکاشت نهال زیتون، یک اصله نهال «سرو لاوسون» و یک اصله نهال «اَنجیلی» را که در داخل تولید شده اند، غرس کردند.
درخت «َانجیلی»، یک درخت بومی جنگل‌های مازندران است که علاوه بر استفاده از چوب سخت آن در مصارف مختلف، ریشه و برگ‌های آن نیز استفاده دارویی دارند.
بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این رابطه:
لازم می‌دانم اشاره کنم به موضوع مهم انتخابات و از ملت ایران تشکر کنم بخاطر حضورشان در پای صندوقهای رأی. هم یک وظیفه‌ی اجتماعی و تمدنی را ملت ایران با این حضور انجام دادند، هم یک جهاد انجام دادند.
میگوییم جهاد؛ چرا؟ چون در مقابل تبلیغات دشمنان بود. حدود یک سال تقریباً، دشمنان ملت ایران، دشمنان ایران اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی از اطراف دنیا تلاش کردند که مردم را منصرف کنند از انتخابات و انتخابات را از رونق بیندازند.
مردم با حضور خودشان در پای صندوق‌ها، در مواجهه‌ی با این حرکت دشمنان، یک حرکت بزرگ و حماسه‌آمیزی را انجام دادند، بنابراین این یک جهاد بود.
از دست‌اندرکاران انتخابات هم تشکر می‌کنیم، از مسئولین برگزاری، از مسئولین تبلیغات، از مسئولان امنیت، از همه‌ی کسانی که به‌نحوی به برگزاری انتخابات کمک کردند.
این سیلی که در ناحیه‌ی جنوبی استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد خسارت‌هایی وارد کرده به مردم و خسارت‌های زیادی هم وارد کرده است.
حتماً امدادهایی که دارد انجام می‌گیرد بایستی ادامه پیدا کند.
بحمداللّه گروههای امدادی -چه از مسئولان دولتی و چه غیر آن‌ها- مشغول کار هستند، تلاش میکنند، کمک می‌کنند، باید ادامه پیدا کند و دیگرانی که می‌خواهند، می‌توانند، مشتاق به ورود در این کمک‌ها هستند، آنها هم وارد بشوند و اضافه کنند بر این کمک‌ها.

رییسی: روز درختکاری بهانه‌ای برای یادآوری ضرورت توجه به فضای سبز است
رییس جمهور گفت: روز درختکاری بهانه‌ای برای یادآوری ضرورت توجه به حفاظت از درختان و فضای سبز است.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آئین روز «درختکاری» ضمن غرس یک اصله نهال در محوطه دفتر ریاست جمهوری، این روز را نماد اهمیت درختکاری، صیانت از درختان، ایجاد و حفظ فضای سبز به مسئولان، دولتمردان و مردم دانست و تصریح کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است تا ضرورت توجه به درختکاری و حفاظت از درختان و فضای سبز در راستای ایجاد فضا، هوا و محیط زیست سالم و در نتیجه فضای پرنشاط و مفرح زندگی برای مردم یادآوری شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌هاست شخصاً سنت حسنه غرس نهال در روز درختکاری و اهمیت و ارزش آن را در عمل به همه ما یادآوری کرده و آموخته‌اند، افزود: اهمیت توجه به محیط زیست و فضای سبز در آموزه‌های اسلام نیز به شکل ویژه مورد توجه قرار دارد.

برنامه کاشت یک میلیارد اصله درخت نیز 
در دولت برنامه‌ریزی و اعلام شده
رئیسی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز تهران که از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و هکتارها زمین به خصوص در شهر تهران که از مشکل آلاینده‌ها نیز متأثر است، درختکاری و تبدیل به فضای سبز شده است. برنامه کاشت یک میلیارد اصله درخت نیز در دولت برنامه‌ریزی و اعلام شده و اگر چه مسئولیت محوری این موضوع با وزارت جهادکشاورزی است، اما همه بخش‌ها در کشور و استان‌های مختلف باید برای اجرای این طرح مسئولانه و جدی اقدام کنند.

توجه به حفاظت از محیط زیست از الزامات توسعه‌یافتگی است
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و آلایندگی آب و هوا گفت: توجه به حفاظت از محیط زیست از الزامات توسعه‌یافتگی است و همانگونه که در قانون اساسی ما توسعه‌یافتگی فرع بر حفاظت از محیط زیست قرار داده شده، به هیچ وجه نباید اجازه دهیم احداث هیچ کارخانه و کارگاهی موجب ایجاد آلایندگی و آسیب به محیط زیست و ایجاد خطر و ضرر برای مردم شود.

لزون توجه جدی به ضرورت حفاظت
 از محیط زیست
 رئیسی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و اقدامات حفاظتی از محیط زیست باید در همه عرصه‌های آبی، خشکی و جنگلی و امثال آن به دقت رعایت شود، خاطر نشان کرد: امیدوارم همه مسئولان بخش‌های مختلف و مردم با توجه جدی به ضرورت حفاظت از محیط زیست اقداماتی مانند درختکاری و دیگر اقداماتی را که می‌تواند به سلامت فضا و محیط زیست جامعه کمک کند، به طور جدی دنبال کنند.
 حضور مردم در انتخابات  ۱۱ اسفند «جهاد» بود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه