سواحل دریای خزر با پاکسازی مناسب برای مسافران نوروز آماده شود


رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست آستارا گفت: سواحل دریای خزر مخصوصا محدوده شهرستان آستارا با پاکسازی برای میزبانی مسافران نوروزی آماده شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا سلامی اظهارکرد: با توجه به تصمیمات اخذ شده در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستارا بر اجرای پویش ملی مسیر سبز _ ایران پاک در این شهرستان تاکید شد.
وی افزود: تمام متولیان پسماند در حوزه مدیریتی خود موظف به اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند و پاکسازی نقاط آلوده، مراکز گردشگری و سواحل هستند.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آستارا با انتقاد از وضعیت نامناسب محورهای مواصلاتی و عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: با توجه به ایام پایانی سال و حضور مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان آستارا همه متولیان پسماند در حوزه مدیریتی خود موظف به اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند و پاکسازی نقاط آلوده، مراکز گردشگری و سواحل بوده و هر گونه قصوری در این راستا منجر به پیگیری‌های قانونی می‌شود.
سلامی بر نقش‌ مدیریت پسماند در حفظ سلامت شهروندان به شهرداران، بخشداران و دهیاران تاکید کرد: به قید فوریت با ارائه یک برنامه‌ عملیاتی و کاربردی در سطح شهرستان، پاکسازی مناطق شهری و روستایی و گردشگری را آغاز و نتیجه اقدامات انجام گرفته را به کارگروه مدیریت پسماند گزارش کنند.‌
وی ادامه داد: هر گونه کوتاهی در انجام مدیریت پسماند ترک فعل از انجام وظایف قانونی است و شهرداران و دهیاران الزام به زیباسازی و پاکسازی معابر و سواحل شدند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.
سواحل دریای خزر با پاکسازی مناسب برای مسافران نوروز آماده شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه