«پتروشیمی شیراز» افتخاری برای صنعت پتروشیمی کشور؛ الگویی برای بنگاه‌های اقتصادی

پتروشیمی شیراز به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای صادراتی

مهری نامور-  همانطور که می‌دانید پیش از انقلاب پتروشیمی در کشور از تولید زیادی برخوردار نبود و تنها ۱.۷ میلیون تن در سال تولید داشته است اکنون اما با گذشت ۴۵ سال از انقلاب تولید این صنعت از ۱.۷ میلیون تن به حدود ۶۰ تن رسیده است اگرچه پس از انقلاب جنگ هشت ساله به ما تحمیل و کشور با یک رکود نسبی مواجه شد اما در حال حاضر ۷۰ پتروشیمی در کشور فعال است و تعداد زیادی هم در دست احداث و توسعه داریم.در این میان اما عنوان قدیمی‌ترین پتروشیمی کشور مربوط به پتروشیمی شیراز است که با ۶۳ سال قدمت تمام واحدهای آن شرکت فعال و در حال تولید هستند با این حال و علی‌رغم همه مشکلات برای تامین قطعات، شرکت پتروشیمی شیراز تا چندسال آینده قطعات مورد نیاز خود را به میزان کافی تامین کرده است.

کسب عنوان رضایت مشتریان نشان‌دهنده تعهد پتروشیمی شیراز به ارائه خدمات باکیفیت است 
به گزارش اقتصاد سرآمد، شرکت پتروشیمی شیرازطی سال 1402 دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به همراه داشته است که در این گزارش به بخش‌هایی از آن‌ها اشاره می کنیم:

پتروشیمی شیراز، پیشگام در جلب رضایت مشتری
روابط عمومی و اموربین الملل شرکت پتروشیمی شیرازدر این باره نوشت:یکی از این افتخارات کسب رتبه برتر پتروشیمی شیراز در جلب رضایت مشتری است که در جشنواره سراسری به دست آمد. در همین راستا و در  چهارمین جشنواره سراسری یکصد واحد مشتری مدار، پتروشیمی شیراز به عنوان واحد برتر در جلب رضایت مشتری شناخته شد. این جشنواره که با هدف تجلیل از بنگاه‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی کشور برگزار می‌شود، نشان‌دهنده تعهد پتروشیمی شیراز به ارائه خدمات باکیفیت و جلب رضایت مشتریان است.این جشنواره با حمایت اتاق ایران، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت نفت، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات و سندیکای صنعت برق و مخابرات برپا می‌شود. این رویداد نشان‌دهنده اهمیت موضوع مشتری مداری در سطح ملی و حمایت گسترده از این رویکرد است.در این دوره از جشنواره، پتروشیمی شیراز با ارائه خدمات نوین، بهبود کیفیت محصولات و تعامل سازنده با مشتریان، توانست رتبه برتر را کسب کند.

مهندس حیدرنیا: ما در پتروشیمی شیراز، رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم
مهندس احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل پتروشیمی شیراز، در این خصوص گفت: «ما در پتروشیمی شیراز، رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و به طور مداوم در تلاشیم تا با ارائه خدمات نوین و باکیفیت، نیازهای مشتریان را برآورده کنیم.»

«کسب رتبه برتر در جشنواره «صد واحد مشتری مداری» ما را در ادامه مسیر مصمم‌تر می‌کند
وی افزود: «کسب رتبه برتر در جشنواره «صد واحد مشتری مداری»، نشان‌دهنده تعهد و تلاش کارکنان پتروشیمی شیراز در جهت جلب رضایت مشتریان است و ما را در ادامه این مسیر مصمم‌تر می‌کند.»جشنواره «چهارمین جشنواره سراسری یکصد واحد مشتری مدار» فرصتی برای تبادل تجارب و دانش بین بنگاه‌های مختلف اقتصادی است. این جشنواره همچنین می‌تواند به ارتقای سطح خدمات در کشور و افزایش رضایت مشتریان کمک کند.پتروشیمی شیراز با کسب رتبه برتر در این جشنواره، به عنوان الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی در زمینه مشتری مداری معرفی شد. این شرکت با ادامه این مسیر، می‌تواند به ارتقای سطح خدمات در کشور و افزایش رضایت مشتریان کمک کند.
علاوه بر این، پتروشیمی شیراز با حضور در این جشنواره، نشان داد که به دنبال تعامل با سایر بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح خدمات در کشور است. این رویکرد می‌تواند به نفع کل صنعت کشور باشد و به افزایش رضایت مشتریان کمک کند.
کسب رتبه برتر پتروشیمی شیراز در جشنواره یکصد واحد مشتری مدار، افتخاری برای صنعت پتروشیمی کشور است و می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته شود.

پتروشیمی شیراز صادرکننده برتر استان فارس
 در سال 1402
یکی دیگر از عناوین خاص و کسب شده در شرکت پتروشیمی شیراز «کسب عنوان صادرکننده برتر استان فارس در سال 1402» است. در همین رابطه شرکت پتروشیمی شیراز در آیین گرامیداشت بیست و هفتمین دوره صادرکنندگان نمونه استان فارس که همزمان با روز ملی صادرات به میزبانی اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، عنوان صادرکننده برتر در سال 1402 را کسب کرده است.
 این شرکت بر اساس ارزیابی‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس عنوان صادر کننده برتر را با دریافت تندیس از آن خود کرد.

قدردانی مهندس حیدرنیا از تلاش‌های کارکنان شرکت پتروشیمی شیراز
مهندس حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در پی انتخاب این شرکت به عنوان صادر کننده نمونه استان فارس در سال 1402، در پیامی ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان این شرکت، کسب این عنوان را تبریک گفت.مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در متن این پیام آورده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم - با کمال افتخار به اطلاع می‌رساند که شرکت پتروشیمی شیراز برای چندمین سال متوالی، موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه استان فارس شد.
شرکت پتروشیمی شیراز در زمینه تولید؛ افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بهینه‌سازی فرآیندها، تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا و ارتقای کیفیت محصولات و انطباق آنها با استانداردهای بین‌المللی را در اولویت خود قرار داده است.

پتروشیمی شیراز به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای صادرات است
در زمینه صادرات نیز این شرکت به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای صادراتی فعلی، ورود به بازارهای جدید صادراتی و توسعه و تنوع‌بخشی به سبد محصولات صادراتی است.
شرکت پتروشیمی شیراز با اجرای این برنامه‌ها، در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداشته و شاهد افزایش تولید، صادرات و سودآوری خواهد بود.

ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به جوامع محلی در دستور کار پتروشیمی شیراز
همچنین، این شرکت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، برنامه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله حمایت از محیط زیست، توسعه پایدار و کمک به جوامع محلی در دستور کار دارد. اینجانب بار دیگر این دستاورد ارزشمند که ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم و متعهد شرکت پتروشیمی شیراز است، تبریک عرض کرده و از تلاش‌های بی‌وقفه و تعهد همکاران ارزشمندم‌ در شرکت پتروشیمی شیراز صمیمانه قدردانی می‌کنم.

طراحی دستگاه اندازه‌گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه‌زنی در پتروشیمی شیراز 
یکی دیگر از افتخارات پتروشیمی شیراز حرکت و ایمان راسخ مدیریت و کارکنان این شرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، با اشاره به طراحی و‌ اختراع دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه زنی و جایگزینی آن با دستگاه لرزش سنجش و فرکانس متر در این شرکت، به نقش بی‌بدیل جوانان در تحقق اهداف شرکت متبوع و تبدیل شدن آن به قطب خلاقیت و نوآوری در صنعت پتروشیمی کشور اشاره کرد.

با سرمایه‌گذاری در خلاقیت و نوآوری، شاهد شکوفایی صنعت پتروشیمی خواهیم بود
 مهندس احمدرضا حیدرنیا ضمن تبریک به دو‌ جوان نخبه‌ای که تسلیم تحریم نشدند و دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه زنی را در این شرکت طراحی کردند، گفت: این شرکت با اتکا به خلاقیت و نوآوری جوانان خود، در خط مقدم جبهه پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی کشور قرار گرفته است.
وی با تشریح برنامه‌های شرکت پتروشیمی شیراز در سال جدید، گفت: ما با تمرکز بر بومی‌سازی دانش فنی، افزایش راندمان تولید و توسعه صادرات، گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف خود برداشته و سهم بسزایی در رونق اقتصادی کشور ایفا خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با تأکید بر ضرورت حمایت از جوانان نخبه و نوآور، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری در حوزه خلاقیت و نوآوری و فراهم کردن زمینه‌های بروز استعدادهای جوانان، شاهد شکوفایی و بالندگی صنعت پتروشیمی کشور خواهیم بود.
مهندس حیدرنیا با ابراز امیدواری به آینده‌ای روشن برای صنعت پتروشیمی ایران، از جوانان این صنعت خواست تا با عزم و اراده راسخ، در مسیر تحقق اهداف شرکت گام برداشته و پتروشیمی شیراز را به عنوان قطب خلاقیت و نوآوری در منطقه تبدیل کنند.
بنابراین گزارش، طی سال‌های اخیر فرسوده شدن برخی تجهیزات، پتروشیمی شیراز را در آستانه کاهش تولید قرار داده بود اما با فراهم شدن بستر حضور پژوهشگران و مهندسان جوان ورق برگشت و همه تجهیزات مورد نیاز به همت توسط جوانان استان فارسی طراحی و بومی‌سازی شدند.
اکنون دو جوان نخبه استان فارس موفق به طراحی و‌ اختراع دستگاه اندازه‌گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه‌زنی و جایگزینی آن با دستگاه لرزش سنجش و فرکانس متر شرکت پتروشیمی شیراز شدند.

درباره نخبگان و جزییات اختراع پتروشیمی شیراز 
آقایان شورانگیز و خرم، دو جوان نخبه و فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک که از دانشگاه شیراز و مرودشت جذب صنعت شده‌اند، در پی فرسودگی دستگاه لرزش سنجش و فرکانس متر شرکت پتروشیمی شیراز دست به کار شدند چون آن دستگاه دیگر نه قابل تعمیر بود و نه در بازار وجود داشت.

تشریح جزییات کارکرد قطعه‌ای که جزو قطعات تحریمی است
شورانگیز، جوان نخبه‌ای که از دانشگاه شیراز و در رشته الکترونیک فارغ‌التحصیل شده و عضو یک شرکت دانش بنیان است، در تشریح جزییات کارکرد این دستگاه بیان کرد: تنها کشورهای خاصی این دستگاه را تولید می‌کنند و به دلیل کاربردی بودن آن در صنایع هوایی، جزو قطعات تحریمی محسوب می‌شود. وی با تاکید بر این موضوع که این دستگاه وارداتی را نه می‌شد بومی سازی و نه از خارج تامین کرد، گفت: اگر فکری به حال این این قطعه نمی‌شد، روند تولید در پتروشیمی شیراز با مشکل مواجه می‌شد.
شورانگیز خاطرنشان کرد: از آنجا که در شرایط عادی همیشه باید پیش بینی آینده را کرد، تصمیم گرفتیم با توجه به تجربه تعمیراتی که از سایت می‌آید، دستگاه را خودمان بسازیم.
وی ادامه داد: این دستگاه در جهت تعمیر سیستم‌ لوپ‌های لرزش، به ما کمک می‌کند.

ثبت اختراع دستگاه پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۰ 
این مخترع جوان با بیان اینکه نمونه قبلی این دستگاه مکانیکی بوده و ما در طراحی بخش مکانیکی را کامل حذف و بخش دیجیتال و طراحی و ساخت را در خود مجتمع پتروشیمی شیراز انجام دادیم، عنوان کرد: این دستگاه در سال ۱۴۰۰ به نام پتروشیمی شیراز ثبت شد.
خرم، دیگر نخبه مخترع دستگاه فوق هم گفت: طراحی را خودمان انجام دادیم و موفق به ساخت هم دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و‌هم دستگاه جرقه زنی شدیم.
قرار است اختراعات این جوانان نخبه به تولید انبوه و در دیگر پتروشیمی‌های کشور استفاده شود.
 پتروشیمی شیراز به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای صادراتی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه