عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد

رئیس‌جمهور گفت: عزاداری امسال مردم در ماه محرم بهانه‌ای به دست دشمنان نداد.حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: امسال عزاداری مردم در محرم یک شکوه خاصی داشت و از جهاتی یک عزاداری استثنایی بود، علیرغم اینکه مردم به دلیل مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی محدودیت‌هایی داشتند اما عزاداری امسال از ابتکارات خوبی بهره‌مند شد. عزاداری‌ها در مجالس انجام می‌گرفت و به کمک فضای مجازی برای اقوام، دوستان و حتی خارج از کشور پخش می‌شد. از رهبر انقلاب و مرجع تقلید و حوزه‌های علمیه تشکر می‌کنم که با بیانات و عمل‌شان راه و مسیر عزاداری با حکمت امسال را ‏ترویج کردند. از همه افرادی که بر امر عزاداری نظارت کردند، چه بانیان و چه ناظران بهداشتی هم قدردانی می‌کنم. همچنین از ‏همه واعظان و مداحانی که با ابتکارات جدید به کوچه و خیابان‌ها رفتند نیز تشکر می‌کنم.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، روحانی افزود: عزاداری در خانه‌ها که در سال‌های قبل کمرنگ شده بود، امسال پررنگ شد. طبق آمار وزارت بهداشت و وزارت کشور، در اغلب مجالس ما در سراسر کشور یعنی در ۸۰ درصد مجالس، پروتکل‌ها مراعات شد. غالب نذورات نیز به صورت مواد خشک به خانواده‌ها داده شد و عزاداری شکوهمند و استثنایی در تاریخ ایران ثبت شد.وی افزود: از رهبر انقلاب و مرجع تقلید و حوزه‌های علمیه تشکر می‌کنم که با بیانات و عمل‌شان راه و مسیر عزاداری با حکمت امسال را ترویج کردند. از همه افرادی که بر امر عزاداری نظارت کردند، چه بانیان و چه ناظران بهداشتی هم قدردانی می‌کنم. همچنین از همه واعظان و مداحانی که با ابتکارات جدید به کوچه و خیابان‌ها رفتند نیز تشکر می‌کنم.رئیس‌جمهور با بیان اینکه عزاداری امسال ماه محرم بهانه‌ای به دست دشمنان نداد، گفت: عزاداری‌ها با همه اصول مذهبی، دینی، اخلاقی و بهداشتی انجام گرفت.روحانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: برای ما مهم بود که در تمام مراحل بگوئیم فاصله جان و نان معنا ندارد و فاصله جان و کار، معیشت و سلامت، سلامت و دیانت معنا ندارد و در ماه محرم دیدیم که فاصله‌ای بین این دو نبود.
وی افزود: از ۱۵ شهریور می‌خواهیم بگوئیم که فاصله‌ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد و هم می‌شود درس خواند و هم می‌شود مراتب تحصیلی را ادامه داد و جوانان به آینده خود هم امیدوار باشند.رئیس‌جمهور ادامه داد: امسال به طور طبیعی، آموزش به صورت مرکب خواهد بود یعنی ترکیب شده از آموزش حضوری و غیرحضوری. آنجایی که آموزش و پرورش می‌تواند کلاس‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل دهد، معلمان سرکلاس می‌روند. اولویت اول ما آموزش حضوری است البته همه دستورالعمل‌ها باید مراعات شود.روحانی تاکید کرد: من از خانواده‌ها می‌خواهم که آنها هم در رعایت دستورالعمل‌ها مشارکت کنند.
عزاداری‌ها بهانه‌ای  به دشمنان نداد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه