روحانی مانند مجلس در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید هم شرکت نکرد

بیم کرونا فقط برای رئیس جمهور!

گروه مجلس- روز گذشته مدارس باز شد البته زودهنگام. این بازگشایی به شدت مورد انتقاد اعضای مجلس به دللی شیوع کرونا قرار گرفت. چرا که ستاد ملی کرونا بارها در خصوص موج دوم و سوم این بیماری در پاییز هشدار داده بود. اکنون نمایندگان عصبانی از تصمیم دولت تیغ تیز انتقاد را از نیام کشیده اند.
به گزارش اقتصادسرآمد، آنقدر که، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بابیان‌اینکه کنش‌گری‌های دولت و آموزش و پرورش در مورد زمان آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط پیک دوم شیوع کرونا مورد تایید نمایندگان مجلس نیست از تصمیم بر احضار وزیر آموزش و پرورش به مجلس خبر داد.
نادری با انتقاد از بازگشایی زودهنگام مدارس به صورت حضوری، گفت: بازگشایی زودتر از موعد مدارس خلاف رویه متداول بود، چرا که همیشه اول مهر آغاز سال تحصیلی جدید بوده است، بنابراین در زمانی که هنوز پیک دوم کرونا تمام نشده و آخرین آمار بیانگر فوت 130 نفر ناشی از ابتلا به این بیماری است، اصرار آموزش و پرورش و دولت بر بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه جای سوال دارد، آن هم در شرایطی که توضیح قانع‌کننده‌ای برای این تصمیم ارائه نداده‌اند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: موضعگیری‌های سردرگم‌کننده مسئولان آموزش و پرورش باعث ایجاد نگرانی بین والدین و دانش‌آموزان شده است، ضمن اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس منوط بر تماس والدین با مدرسه شده بود و حال سوال این است که مدرسه‌ای که دارای 600 دانش‌آموز باشد، چطور می‌تواند تنها با یک یا نهایت دو خط تلفن و نیروهای محدودی که دارد تا قبل از ساعت 8 صبح پاسخگوی این تعداد از افراد باشد؟وی تصریح کرد: وظیفه دولت و اساس روش مدرن این است که در حوزه آموزش و پرورش تصمیمات صحیح و منطقی اتخاذ شده و با قاطعیت دنبال شود، بنابراین این نحوه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس نشان می‌دهد که احتمالا ما در وضعیت فقدان حضور دولت به سر می‌بریم.و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم گفت: ما به شدت نگران سلامت بچه‌ها، خانواده‌ها و معلمین هستیم؛ چگونه می‌شود بچه‌های مدرسه‌ای را توجیه کرد فاصله‌گذاری را رعایت کنید و ماسک بزنید؟ این گونه رفتارها بیشتر به یک شوخی شبیه است یک واقعیت.حسینعلی شهریاری درباره بازگشایی مدارس و الزام دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درس، گفت: متاسفانه آقای روحانی خیلی توجهی به نظر کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف ندارند و خودشان تصمیم می‌گیرند، مخصوصا در رابطه با کرونا تا به امروز آقای رئیس‌جمهور چند دسته گل به آب داده است که آخرین آن بازگشایی مدارس و آموزش حضوری است. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا که ایشان می‌گویند که بچه‌ها باید در مدرسه حضور پیدا کنند، ای کاش خودشان هم امروز از طریق فضای مجازی زنگ شروع سال تحصیلی جدید را نمی‌زدند و در یک مدرسه حاضر می‌شدند. 
در عین حال، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی چرایی بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی کشور خبر داد و گفت: قرار است از مسئولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش هم در این نشست حضور داشته باشند.محمدعلی محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: انتظار نداشتیم وزارت آموزش و پرورش درست زمانی که آمار فوتی‌ها و تعداد مبتلایان کرونا یک روند نزولی داشت و علیرغم این‌که زیرساخت‌های لازم را نداریم، اعلام کند که مدارس باید بازگشایی شود. نماینده نوشهر و چالوس ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برای مراسم بازگشایی مدارس دعوت شده بودند و شب گذشته با ریاست کمیسیون بهداشت و درمان درباره این موضوع گفت‌وگویی داشتم و گفتم چون ما در کمیسیون مخالف بازگشایی مدارس هستیم، در این مراسم حضور پیدا نمی‌کنم.این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درست است که ما زیر ساخت‌های کامل آموزش مجازی را نداریم و آن را فراهم نکردیم، نتوانستیم تلفن همراه و تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم و از طرفی وزارت ارتباطات ما فناوری سهولت در دسترسی مردم به اینترنت فراهم نکرده اما این دلیل نمی‌شود به خاطر این کم‌کاری‌ها از بچه‌ها که گروه‌های آسیب‌پذیری هستند، بخواهیم در مدارس حاضر شوند. 
وی گفت: اگر آموزش و پرورش کمی دندان روی جگر می‌گذاشت و این شیب نزولی را به کشورهای توسعه‌یافته می‌رساندیم، راحت‌تر می‌توانستیم در آموزش حضوری استمرار داشته باشیم، من دعا می‌کنم با پیک جدیدی رو‌به‌رو نشویم که مجبور باشیم دوباره مدارس‌مان را تعطیل کنیم، در آن‌صورت وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.
بیم کرونا فقط برای رئیس جمهور!
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه