خنثی سازی یک محموله دیگر نیترات آمونیوم در بندر بیروت

ارتش لبنان اعلام کرد، محموله دیگری از نیترات آمونیوم از چند روز پیش در بندر بیروت به وزن بالغ بر چهار تن و ۳۵۰ کیلوگرم معدوم سازی شد.فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، واحدهای هنگ مهندسی در چاله‌های انفجاری وابسته به ارتش این مقادیر نیترات آمونیوم را منفجر و معدوم کردند.ارتش چند روز پیش از کشف چهار تن دیگر نتیرات آمونیوم در بندر بیروت خبر داده بود.
به گزارش اقتصادسرآمد، این خنثی سازی محموله جدید نتیرات آمونیوم در حالی است که انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۱۹۰ کشته و بیش از ۶۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.
در عین حال رسانه‌های لبنانی از وجود محموله‌های دیگر در بندر بیروت که حاوی مواد با قابلیت انفجار باشند، هشدار داده و از مقامات گمرک خواسته‌اند برای ممانعت از وقوع فاجعه‌ای دیگر وارد عمل شوند.
همچنین به گفته منابع دفاع مدنی لبنان، به رغم امید اندکی که وجود دارد اما نیروهای امداد و نجات امروز برای سومین روز متوالی عملیات جستجو برای نجات یک فرد زنده در زیر آوار ساختمانی تخریب شده در اثر انفجار را ادامه دادند.
تیم نجات شیلی که با تجهیزات پیشرفته وارد بیروت شده بود "تپش‌های قلب" را زیر آوار ساختمانی در خیابان مار مخایل رصد و شناسایی کرده و سگ‌های آموزش‌دیده تیم امداد را به آنجا هدایت کرده‌اند.
جورج ابو موسی، مدیر عملیات دفاع مدنی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت، عملیات جستجو از دو روز پیش در جریان است اما امید زیادی وجود ندارد. بخش اعظم تلاش‌ها انجام گرفته و تاکنون چیزی مشاهده نشده است.
انفجار بندر بیروت عصر روز ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در بندر بیروت واقع در بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقه اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد.
 این انفجار بسیار قدرتمند باعث کشته شدن ۲۲۰ نفر و زخمی شدن حدود ۷۰۰۰ نفر و مفقود شدن بیش از ۱۱۰ نفر شد و همچنین بر اساس اعلام فرمانداری بیروت، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شده‌اند. شدت انفجار (معادل ۱٫۲ کیلوتن تی‌ان‌تی) به حدی بود که به عنوان یکی از قوی‌ترین انفجارهای غیرهسته‌ای تاریخ محسوب می‌شود.
 به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، شدت انفجار، معادل زمین لرزه‌ای به قدرت ۳٫۳ ریشتر بوده‌است که در ترکیه، سوریه، اسرائیل، بخش‌هایی از اروپا احساس شد و صدای آن در جزیره قبرس در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شنیده شد.
خنثی سازی یک محموله دیگر نیترات آمونیوم در بندر بیروت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه