گزارش «اقتصادسرآمد» از مصوبات کاغذی که دردی را درمان نمی کند

کرونای سرکش با مصوبه رام نمی شود

سارا مرادخانی-میزان مرگ و میر کرونا در ایران روی عدد 400 می چرخد.آخرین تلاش ستاد ملی مبارزه با کرونا بر تعطیلی پایتخت است که از این میزان مرگ و میر، بیشترین را به خود اختصاص داده است. 
به گزارش اقتصادسرآمد، محسن بندپی گفت: موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران تاکنون در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی نشده است، اما من با این موضوع موافق هستم.
استاندار تهران افزود: موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران تاکنون در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی نشده است. به عنوان یک نیروی بهداشتی و کارشناس با موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران موافق هستم و این موضوع از طرف ستاد مبارزه با کرونا استان تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده شده است.
محسنی بندپی ادامه داد: واقعیت این است که کادر درمان خسته شده اند و با توجه به آمار بیماران بستری باید شرایطی فراهم کنیم تا بار بیمارستان‌ها کم شود، البته برنامه جدید مبارزه محله محور با همکاری بسیج آغاز شده است.
استاندار تهران بیان کرد: باید گلوگاه اصلی در چرخه اصلی بیمارستان‌ها ارزیابی شوند تا ببینیم با توقف این فعالیت‌ها، چقدر بار بیماری کم شده است.محسنی بندپی درباره مصوبه پایان ساعات کاری حمل و جمع نقل عمومی شهر تهران از ساعت ۲۰ در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان جهانی بهداشت پرهیز از تجمع، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت محیط و فردی و کم حجم کردن جلسات را ۴ استراتژی مهم برای مقابله با کرونا  بیان کرده است.او افزود: اگر مترو شلوغ شود، می‌تواند در چرخه ویروس کرونا و شیوع بیماری موثر باشد. مصوب شده است که فعالیت حمل و نقل عمومی تا ساعت ۲۰ باشد؛ اگر با اجرای این مصوبه، حجم مسافران افزایش پیدا کند، باید در اجرای آن تجدیدنظر کرد.استاندار تهران ادامه داد: ما باید آمار بگیریم که در روز دوشنبه، در ساعت ۱۸ تا ۲۰ چه تعداد مسافر در حمل و نقل عمومی تردد داشته اند و در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نیز آمار را با روز دوشنبه مقایسه کنیم.محسنی بندپی گفت: در صورت افزایش حجم بار مسافران درباره تغییر ساعات پایان کار حمل و نقل می‌توان تجدید نظر کرد و تجدید نظر در این زمینه در اختیار شهرداری است.معاون کل وزارت بهداشت درباره ارزیابی‌های این وزارتخانه از نحوه اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از روز گذشته، گفت: در کشوری به این وسعت و گستره جغرافیایی درصدی هم بودند که محدودیت‌ها را رعایت نکردند و ما از آنها گله داریم و امیدوار هستیم خودشان موارد بهداشتی را رعایت کنند.ایرج حریرچی درباره وضعیت اجرای محدودیت‌های کرونایی جدید و تعطیلی مشاغل غیر ضروری از ساعت ۱۸ از روز گذشته( ۲۰ آبان)، گفت: برای روز اول نحوه اجرای محدودیت‌ها خوب بود اما هنوز کافی نیست و باید رعایت بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: باید در نظر بگیریم دیروز (۲۰ ابان) روز اول اجرای محدودیت‌ها بود. این اقدام یک کار بزرگ است و مهم این است که آغاز شده است. در کشوری به این وسعت و گستره جغرافیایی درصدی هم بودند محدودیت‌ها را رعایت نکردند و ما از آنها گله داریم و امیدوار هستیم خودشان موارد بهداشتی را رعایت کنند اما در صورت عدم رعایت محدودیت‌های مصوب، حتما از شیوه‌های قانونی استفاده خواهد شد.معاون کل وزارت بهداشت درباره نظارت بر اجرای تعطیلی مشاغل غیر ضروری پس از ساعت ۱۸، تاکید کرد: علاوه بر بازرسان بهداشت محیط، وظیفه نطارت بر عهده ارگان‌های مختلف، تشکل‌های صنفی، نیروی انتظامی و قرارگاه ملی مقابله با کرونا است و وزارت بهداشت نقش نظارت عالیه دارد.در عین حال، «عیسی کلانتری» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هم در گفتگو با ایلنا در مورد وضعیت آلودگی ناشی از واحدهای آلاینده معتقد است: مشکل امروز ما مردم نیستند، بلکه واحدهای تولیدی آلاینده هستند، الان در کشور بیش از ۱۲ هزار واحد تولیدی آلاینده داریم که حتما باید وضعیت پساب‌ها، پسماندها و گازهای خروجی‌شان اصلاح شوند، چون آب و خاک و محیط زیست را آلوده می‌کند، الان از این دوازده هزار واحد، شاید ۱۱ هزار مورد واحدهای کوچک هستند که اگر به هر کدام متوسط ۶۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان دهیم، از حالت آلایندگی خارج می‌شوند.
ناصر ریاحی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران هم درباره ورود واکسن کرونا به ایران می‌گوید: در صورت نهایی شدن تولید واکسن در هر نقطه‌ای از جهان، نگرانی برای ورود آن به ایران وجود ندارد.آنچه که در اطلاعات ارائه شده از سوی این شرکت‌ها وجود دارد، نشان می‌دهد که کار بر روی این واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار داشته و خوشبختانه تاثیر مثبتی بیش از ۹۰ درصدی از خود نشان داده است. 
کرونای سرکش با مصوبه رام نمی شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه