شروط پذیرش بازگشت آمریکا به برجام تصمیم گیری بر اساس منافع ملی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما نه از ماندن «ترامپ» وحشت زده می‌شویم نه از آمدن «بایدن» ذوق زده می شویم، گفت: ما بر اساس منافع خودمان تصمیم می‌گیریم.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید عباس عراقچی با اشاره به انتخابات، آمریکا گفت: بنده به عنوان یک کارشناس روابط بین‌الملل عبارت بهتری نسبت به عبارتی که مقام معظم رهبری درباره انتخابات آمریکا استفاده کردند، نمی‌توانم به کار ببرم. واقعاً این انتخابات تماشایی است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشوری که ادعای بزرگترین دموکراسی دنیا را دارد و قدیمی‌ترین سنت‌های دموکراتیک در آن حاکم است به وضعیتی می‌رسد که همه مواردی که کشورهای دیگر را به آن متهم می‌کردند الان در داخل خودشان اتفاق می‌افتد که همدیگر را به تقلب متهم کنند و کل انتخابات را به خاطر تقلب‌هایی که مدعی هستند، فاسد بدانند.
وی تاکید کرد: اینکه طرفداران خودشان را به خیابان بکشانند، اردوکشی‌های خیابانی کنند و چیزهایی که به دیگران خرده می‌گرفتند و بعضاً مسخره می‌کردند الان خودشان تجربه می‌کنند؛ آنها هیبت دروغین دموکراسی آمریکایی را کاملاً نشان داد و این هیبت را فرو ریخت و نشان داد که آنها هم از چه نقاط ضعف ساختاری برخوردار هستند.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتخابات آمریکا واقعیت دیگری را هم نشان داد و آن دو قطبی شدن جامعه آمریکا است، اظهار داشت: آمریکا به شرایطی رسیده که دقیقاً دو قطب تقریباً مساوی در آن وجود دارد و این دو قدرت با یکدیگر رقابت می‌پردازند و نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.
عراقچی با اشاره به اینکه ترامپ با همه خصایصی که از او می‌شناسیم تقریباً ۵۰ درصد جامعه آمریکا به وی رای می‌دهند، تصریح کرد: علی رغم آن خصایص و رذایلی که در شخص ترامپ وجود دارد نصف جمعیت آمریکا طرفدار او هستند که به نظرم این موضوع قابل مطالعه است و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای جهان باشد.
وی افزود: ترامپ چه برود چه نرود ولی تفکر «ترامپیست» و فکری که خود را برتر از همه دنیا می‌داند و قائل به هیچ همکاری نیست و همه توافقات و تعاملات بین المللی را کنار می‌گذارد و خود را اول می‌داند و هر چیز را قربانی می‌کند، در جامعه آمریکا ۵۰ درصد طرفدار دارد و این نشان می‌دهد که رهبران آمریکا غیر از خودشان جامعه آمریکا را هم به سمت انحطاط سیاسی پیش بردند و اینها چیزهایی است که دنیا به آن توجه می‌کند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره رفتارهای دو ماه آینده ترامپ، تاکید کرد: این روزها حدس و گمان‌هایی زده می‌شود و شایعاتی وجود دارد مبنی براینکه در دو ماه آینده ترامپ در سطح بین المللی و به خصوص در رابطه با ایران چه
 می‌خواهد بکند.
شروط پذیرش بازگشت آمریکا به برجام تصمیم گیری بر اساس منافع ملی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه