کنایه قالیباف به دولت در خصوص حواشی پیرامون طرح معیشت مجلس

اهتمام به کمک معیشتی دیرهنگام بود اما استقبال می‌کنیم

گروه مجلس- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اهتمام دولت به مسئله کمک معیشتی به مردم هرچند دیرهنگام اما نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به تلاش مجلس برای حل مشکل تامین کالاهای اساسی افزود: مشکلات کشور پیچیده است و برای حل آنها باید به ریشه مشکلات نظیر نظام بوروکراسی، سوءمدیریت، فقر و تبعیض پرداخت اما این نباید باعث شود که از پیگیری مشکلات روزمره مردم بازبمانیم.ما در مجلس شورای اسلامی هر دو رویکرد را مدنظر قرار دادیم و برای حل مسائل ریشه‌ای به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، طرح شفافیت و رفع قوانین زائد پرداختیم و در مشکلات روزمره نیز مسائلی از قبیل بورس، مسکن و نظارت بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار قرار دادیم.
رییس مجلس تأکید کرد: در این مقطع هم با توجه به گرانی‌ها، شرایط کرونا و سایر مشکلات به دنبال طرح معیشت بودیم که برخی در کشور به دنبال برچسب سیاسی زدن به این قانون هستند اما این واقعیت امروز جامعه ما است که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی‌ها به این وضع رسیده ایم و باید برای مشکلات روزمره مردم، راه حل داشته باشیم.
وی گفت: خوشحالیم که دولت هم بعد از مدتی به همین نتیجه رسید و امیدواریم با استفاده از فرصت قانون حمایت معیشتی از مردم، به کمک مردم بیاید. جلب اهتمام دولت به مسئله کمک معیشتی به مردم هرچند دیرهنگام اما نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می‌کند و مهم نیست این طرح به نام چه کسی قرار است به انجام برسد بلکه مهم این است که این طرح هر چه زودتر اجرایی شود و باید با اجرای سریع و دقیق این قانون، تأخیرهای چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم.
در عین حال محمد باقر قالیباف در در آیین اختتامیه دومین جشنواره نجم بسیج دانشجویی (نهضت جوانان مسئله محور) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ‏گفت: امروز نظام بروکراسی و اداری در کشور حتی بیشتر از دشمن خارجی یعنی آمریکای جنایتکار مانع پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی است.
رئیس مجلس همچنین افزود: سوءمدیریت و ناکارآمدی به اندازه بی اعتقادی و وادادگی و التقاط فکری آسیب زا است و می‌تواند در مسیر پیشرفت انقلاب مانع ایجاد کند. ماموریت امروز همه جوانان ما در سراسر کشور شکستن حلقه‌های تو در توی سو مدیریت است. موتور تمامی حرکت‌های مردمی بی گمان جوانان ایران زمین هستند و در بسیج نیز جوانان حزب اللهی در همه این سال‌ها پای کار بودند و پیشرفت حقیقی را رقم زدند.
قالیباف اظهار کرد: جوانان بسیجی سراسر کشور وظیفه‌ای بر عهده دارند و آن هم رفع مشکلات مردم در راستای اهداف انقلاب اسلامی و تبدیل شدن به موتور پیشران است. بدون پرده‌پوشی باید گفت امروز نظام بروکراسی و اداری در کشور حتی بیشتر از دشمن خارجی یعنی آمریکای جنایتکار مانع پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی است.
وی افزود: جوانان حزب اللهی باید منطق خداباوری و مردم باوری را به تمام عرصه‌های اداره جامعه بیاورند و همانطور که ما توانستیم نشان دهیم چگونه این منطق به حفظ امنیت مردم در کشور خودمان و سراسر منطقه کمک می‌کند، چگونه می‌توان در معیشت مردم نیز موثر باشد. اگر همین منطق وارد عرصه محرومیت زدایی شود کاری می‌کند که نظام‌های جهانی آن را باور نخواهند کرد.رئیس مجلس گفت: امروز جوانان ما همانگونه که در مقابل زیاده خواهان‌ها و ظلم و خوی استکباری آمریکا ایستادند، همانطور که در آرمان مقدس فلسطین قدمی عقب ننشستند و با تمام توان در مقابل رژیم صهیونیستی قد علم کردند باید برای تغییر نظام بروکراسی حاکم بر کشور نیز خود را در خط مقدم قرار دهند و باید برای احصاء نظام مسائل کشور نیز پیش‌قراول اول باشند.
قالیباف گفت: شما ماموران تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی هستید. ما می‌دانیم که راهکارهای متعددی برای پیشرفت کشور وجود دارد به شرط اینکه هم انگیزه عملیاتی کردن آنها وجود داشته باشد و هم بتوانیم با جلب مشارکت‌های مردمی مثل سال‌های دفاع مقدس، تحقق عملی آنها را در سراسر جامعه را ممکن سازیم.
 اهتمام به کمک معیشتی دیرهنگام بود اما استقبال می‌کنیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه