روحانیت نقشی اساسی در دفاع مقدس داشت



رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امام خمینی (ره) پرچم‌داری دفاع مقدس را بر عهده داشتند، گفت: نقش امام (ره) در هدایت کشور و هماهنگ‌سازی ارکان مختلف کشور در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود.
به گزارش اقتصادسرآمد از سپاه نیوز؛  سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت که در قم برگزار شد، اظهار داشت: برای من افتخاری است که در جمع اعضای روحانی، اساتید معظم، طلاب عزیز و خانواده‌های معظم شهداحضور پیدا کنم.
وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس و دوران قبل و پس از آن گفت: شهیدان روحانی چراغ تابناک راه همه مستضعفان و ملت ایران در طول تاریخ بوده‌اند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اشاره و عنوان کرد: از تلاش‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه علمیه معظم قم و همه عزیزان به‌ویژه برادر ارجمند و مجاهدمان حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی که چنین کار ارزشمندی را در طی این دوره سازماندهی کردند، قدردانی می‌کنم.
سرلشکر باقری با تأکید بر نقش روحانیت در طول تاریخ ایران اسلامی بیان کرد: روحانیت معظم در تمامی مراحل تاریخی کشورمان همواره به‌عنوان هادیان و راهنمایان ملت ما در مبارزه با استعمار و استبداد بودند و در ملی شدن صنعت نفت نقش ویژه‌ای داشتند؛ همچنین این عزیزان و در تمام مراحل رشد و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی و بی‌بدیلی را عهده‌دار بودند.
وی ادامه داد: در قرن اخیر برنامه‌های استکبار جهانی آن‌چنان عمیق و همه‌جانبه تدوین و اجرا شده است که چه بسا اگر هدایت و رهبری روحانیت محقق نمی‌شد، امروز واقعاً اثری از اسلام و فرهنگ عمیق دینی در جامعه ما باقی نمی‌ماند.
روحانیت نقشی اساسی در دفاع مقدس داشت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه