برای رستگاری همگانی یا تعیین تکلیف کشور به آقای رئیسی رای بدهید

 همه شواهد و قرائن از جمله نحوه تعیین صلاحیت نامزدها، جهتگیری رسانه ملی و غيره همگی نشان می‌دهند آقای رئیسی بی تردید همان رئیس جمهور جوان و حزب اللهی موعود  هستند که قرار است بعد از  سالها رنج و سختی طعم آسایش و عدالت را به ملت بچشاند. انتخاب ایشان بعنوان رییس جمهور نقطه عطفی مهم و تاریخی برای نظام و مردم است . 
 پاسخ مدافعان سرسخت وضع موجود به چرایی انباشت عظیم مشکلات فعلی کشور علی رغم سر دادن شعارهای زیبا و هدف گرفتن اهداف آرمانی بزرگ، همیشه یک جواب ثابت بوده وجود غربزده ها و لیبرالها در ساختار  اجرائی کشور به دلیل فقدان یک رییس جمهور حزب اللهی . به زعم این مدافعان سرسخت که تصمیم گیران ثابت و اصلی نظام هستند و قشر قابل توجهی از مردم عادی هم صادقانه با آنها در این موضوع همدل هستند، ساختارها، جهت گیریها و دیگر اجزای  نظام مبرا از هر عیب و نقص و ناكارآمدی بوده و فقط فقدان یک مرد میدان در قامت رییس جمهور سر منشاء همه مشكلات فعلي است . انتخاب آقای رئیسی بهترین فرصت برای اثبات و یا ابطال نظریه مذکور است .
 با انتخاب آقای رئیسی یکی از دو وضعیت زیر حتماً اتفاق می افتد. یک، انشاالله ایشان موفق به غلبه بر مشکلات شده،  در این صورت نظریه مذکور اثبات و مردم بعد از اين همه سال نفس راحتي كشيده، در اینصورت همه مخالفان اگر واقعاً دل در گرو پایداری و آبادانی ایران داشته باشند متواضعانه اشتباه خود در مورد ناکارآمد بودن ساختارها و جهتگيريهای نظام را پذيرا شده، بايد از نوک پا تا فرق سر ایشان ، همکاران و حامیانشان را ببوسند و تا ابد دعاگوی آنها باشند. دوم، وضعيتی که خدای نخواسته با انتخاب ايشان نه تنها از حجم مشكلات كاسته نشود بلكه مثل همه سال‌های گذشته بر عمق و وسعت آنها افزوده شود، در اين صورت مدافعان نظريه مذكور بدون آسمان و ريسمان به هم بافتن، فرافكنی و کشاندن پای دشمنان به این ناکامی، ابطال نظر خود را پذيرفته  و يكبار براي هميشه بپذيرند مشكلات كشور عميق تر و پيچيده تر از رفتن و آمدن روسای جمهور است. باقی ماندن و اصرار بر این موضع فقط مسیر رسیدن به ورطه انقلاب یا فروپاشی را هموار می‌کند.
 حتماً عده اي خواهند گفت يك دست شدن كامل حاكميت بسيار خطرناك بوده و موجب استبداد و بسته تر شدن هرچه بيشتر فضاي سياسي شده و ناکارآمدی بیش از گذشته خواهد شد، بعلاوه منتقدان مدعی شده يكبار در دوره احمدي نژاد اين اتفاق افتاده، قبلاً همه نهادهاي انتصابي كه بطور ثابت در اختيار مدافعان وضع موجود بوده ، بعلاوه سه دوره پياپي مجلس و دو دوره رياست جمهوری در اختیار همین جریان بود، با اینحال و با وجود درآمدهای افسانه ای نفت باز هم از رستگاری خبری نشد. بعلاوه از کجا معلوم که در صورت عدم موفقیت آقای رئیسی مجدداً همان ادعای تکراری سابق مبنی بر انتخاب اشتباه مردم مطرح نشود ؟ . به دلایل زیر تکرار این ادعا دیگر امکان پذیر نیست . 
۱- علاوه بر سال‌های گذشته، در ۸ سال اخیر طرفداران نظریه رئيس جمهور حزب اللهی حلال همه مشكلات اينقدر این ادعا را به تواتر و با صداي بلند بيان كرده اند كه در رفتن از زير آن غير ممكن است، عالم سیاست تئاتر نیست که بتوان یک نمایشنامه را بارها بی کم کاست به روی صحنه برد، مگر اينكه روي ساده لوحی مطلق و فقدان حافظه تاریخی مردم حساب باز کرده باشند.
۲- از درآمدهای افسانه ای نفت که می‌شد به مدد آن با پول پاشی بر برخی مشکلات موقتاً سرپوش گذاشت دیگر خبری نیست.
۳-اگر بخواهند دوباره بعد از گذشت ۴۶ سال، استمرار مشکلات را به گردن انتخاب اشتباه مردم بیندازند و حل آنها را به انتخاب بهتر دیگری حواله دهند، بی تردید مردم به این نتیجه میرسند که حتی اگر حل مشکلات در گرو انتخاب خوب هم باشد، اصولاً در این نظام انتخاب خوب هیچوقت امکانپذیر نخواهد بود. ۴- شاید یکدست شدن حاکمیت در کوتاه مدت به بسته تر شدن فضای سیاسی بینجامد ، اما در میان و بلند مدت این امر امکان پذیر نیست . ایران تنها ملتی است که در طلب دموکراسی و حاکمیت قانون طی تنها ۷۲ سال دوبار به انقلاب متوسل شده و از  انقلاب مشروطیت در ۱۱۵ سال قبل تا به امروز یک لحظه از تمنای دموکراسی غافل نبوده و نخواهد بود. ملتی بشدت متکثر با دارا بودن میلیونها تحصیل‌کرده با توقع بالا که با چشمان تیزبین نظاره گر پیشرفت و توسعه سریع کشورهای اطراف خود هستند، وجود ده ها میلیون گوشی موبایل هوشمند و فضای مجازی قدرتمند غیرقابل حذف که مرجعیت رسانه ملی را تقریباً از بین برده و ده ها عامل دیگر استمرار فضای بسته سیاسی را غیر ممکن می سازد. بنابراین برخلاف بسیاری که به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری بدبینانه نگاه می‌کنند، بهترین شرایط برای رسیدن به دوگانه رستگاری یا تعیین تکلیف فراهم آمده است.
برای رستگاری همگانی یا تعیین تکلیف کشور به آقای رئیسی رای بدهید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه